Beste leden,
(SRCDS = Source Dedicated Server, POC = Proof of Concept)
Ik ben tijdje terug eindelijk eens begonnen met een POC van het idee wat ik al een aantal jaar in m'n hoofd heb zitten, namelijk een web console. Voorheen had ik dit ook al gerealiseerd, maar werd de verbinding telkens opnieuw geopend zodra er een commando verstuurd werd.
Nu maak ik gebruik van NodeJS, wat prima werkt. Het idee is dat er een soort van rcon web console ontstaat. Dingen als chat berichten worden dus niet terug gestuurd van de server naar de website.
Ik heb op het moment een POC online gezet, en er draait een garry's mod servertje localhost welke gebruikt kan worden om dit systeem op te testen. Het geheel zou moeten werken op alle SRCDS servers.
Linkje naar de webpage en hier het linkje naar de login gegevens van de test server. (als deze het niet doet, staat de server waarschijnlijk uit, en zou je het op een ander tijd stip weer even moeten proberen :))
Het gaat hier niet om het design, maar puur om het systeem wat erachter draait.
Nu heb ik meteen een vraagje, op het moment word d.m.v. php de login gegevens van de server geëncrypt opgeslagen in de database. De key van deze encryptie word terug gegeven aan de client (de webbrowser). De client stuurt deze vervolgens naar de socket.io server die aan de hand van de key en de encryptie in de database, de login gegevens decrypt en verbinding maakt. Dit heb ik gedaan om het geheel zo veilig mogelijk te maken.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik het beter zou kunnen doen? Of zou het zoals het nu is, prima zijn?
Bij voorbaat dank!
2.098 views