Allen,

Ik gebruik de datepicker van de jQuery UI.
Ik wil deze graag openen met een button. Ik heb het geprobeerd met 'ShowOn:button' en met een eigen button.

Beide manieren focus'en ze het input veld, waardoor er op mobiele apparaten (smartphone, tablet) het toetsenbord én de kalender wordt geopend. Dit is zeker op kleine schermen waarbij het toetsenbord al een half scherm kaapt niet prettig.

Ik wil wél graag de kalender openen, maar geen focus op het input veld. Ik wil wel de mogelijk houden om ook vrij een datum in te kunnen vullen.

Iemand enig idee of er een goede manier hiervoor is?

Bvd!

working example

$(document).ready(function(){

/*
* Optie 1
* Opent ook wanneer je op het input veld zelf klikt. Geen wenste optie
*/
$("#date1").datepicker({dateFormat:"yy-mm-dd",changeMonth:true,monthNamesShort:["januari","februari","maart","april","mei","juni","juli","augustus","september","oktober","november","december"],changeYear:true,minDate:"2010-01-01",maxDate:"2014-02-11",defaultDate:"2014-02-11",yearRange: "2010:2014"});$("#datepicker1").click(function(){$("#date1").datepicker("show")});

/*
* Optie 2
* Werkt goed, maar focust wel op input
*/
$("#date2").datepicker({showOn: "button",dateFormat:"yy-mm-dd",changeMonth:true,monthNamesShort:["januari","februari","maart","april","mei","juni","juli","augustus","september","oktober","november","december"],changeYear:true,minDate:"2010-01-01",maxDate:"2014-02-11",defaultDate:"2014-02-11",yearRange: "2010:2014"})

});
Iemand? Graag dus wel de datepicker, maar niet de focust op het input veld omdat deze op mobiele apparaten het toetsenbord opent.
Ik heb het opgelost met onClose en een hidden field.

Reageren