Ik ben zowat een newbie wat betreft PHP&MySQL en in plaats van domweg een hele theorieboek uit mijn hoofd te leren, zou ik graag doelgerichte tutorials willen bekijken om grofweg d.m.v. tutorials te leren wat ik nodig heb en zodoende beetje voor beetje te leren wat ik nodig heb i.p.v. de hele stof te leren wat ik de komende tijd waarschijnlijk niet eens nodig heb.

Ik ben al twee dagen bezig met het zoeken van de tutorials die ik nodig heb, maar ik kan het gewoon niet vinden. Het kan liggen dat ik de termen/begrippen ervoor niet ken waardoor ik het niet kan vinden, maar enig hulp voor de stof/tutorials die ik nodig heb te vinden zou echt super zijn, dat zou ik zeer appreciëren.

Wat ik graag wil maken;

-inlog/registratiesysteem

-Simpel toevoegsysteem van producten met gegevens en fotos

-Beoordelingsysteem, waarbij een geregistreerde gebruiker een keuze kan maken per categorie tussen een cijfer tussen de 1-10 cijfers, uiteindelijk zal er op dezelfde pagina een gemiddelde waardering worden getoond welke tussen een gemiddelde waardering geeft voor het product, welke eerder toegevoegd zijn door het toevoegsysteem.

Een overzicht van nieuwste/laatst toegevoegde producten (adhv toevoegsysteem) en beste gewaardeerde producten (adhv beoordelingssysteem).

-tekstreactie plaatsen per product na inloggen.

-menu veranderd na inloggen: waardoor er dus een extra navigatie is: product toevoegen.
Ik weet zeker dat je meer baat hebt om gewoon de basistheorie te leren, en daar wat oefenopdrachten mee te doen, in plaats van praktijk gerichte tutorials te volgen.

Vaak mis je delen van de benodigde kennis, met de kans op onveilig programmeren, of dingen die je niet goed zal begrijpen.
Is erg ambitieus, wat je hierboven noemt zonder kennis. Zeker als je niet van plan bent om een boek te lezen. Je zou toch echt een keer de basis moeten leren of heb je al basis kennis?

[edit]
Aar was me voor.

Website's programmeren is net fietsen.

1. trapauto
2. driewieler
3. fiets met zijwieltjes
4. fiets zonder zijwieltjes (+ vallen)
5. racen met je vriendjes in de straat
6. naar school fietsen zonder pap en/of mam
Bas IJzelendoorn op 16/02/2014 23:04:22

Is erg ambitieus, wat je hierboven noemt zonder kennis. Zeker als je niet van plan bent om een boek te lezen. Je zou toch echt een keer de basis moeten leren of heb je al basis kennis?

[edit]
Aar was me voor.

Website's programmeren is net fietsen.

1. trapauto
2. driewieler
3. fiets met zijwieltjes
4. fiets zonder zijwieltjes (+ vallen)
5. racen met je vriendjes in de straat
6. naar school fietsen zonder pap en/of mam

Front-end (HTML/css) kan ik volledig en het strak layout ervan vormen, evenals het gebruik van bootstrapts, basis-php ken ik ook, qua variabelen en functies.

Maar het in het praktijk brengen van de php en nog mysql is erg lastig.. ik ben er al twee maanden mee bezig, alleen voor die gestelde dingen. Niet dat het lastig is, maar ik heb er ook heel weinig tijd voor ivm een wo-opleiding die ik al volg en ik zou graag wat hulp willen van iemand of meerdere personen hier die mij op weg kunnen helpen met een goede gerichte tut ipv een hele theorie, want dat gaat mij niet lukken icm studie.

[size=xsmall]Toevoeging op 16/02/2014 23:46:36:[/size]

Ofwel kunnen jullie me anders vertellen hoe ik gericht kan zoeken naar uitleg/tutorials naar de functies die ik zoek?

Bijv bij een login en registreer functie, hoef ik op google of youtube maar in de tikken: php tutorial login registration form (en evt user login session).

Maar wat zou ik bij die andere moeten typen? Ik weet niet hoe ik dat dus kort kan vertalen zodat het mij zoekresultaten oplevert.
Je quote loopt een beetje raar? Maar gezien je toevoeging aan je post heb ik niet echt het idee dat je goed opneemt wat wij je proberen uit te leggen?

Straks leggen ze uit dat je een database moet aanmaken, maar weet je al hoe je die moet aanmaken? En weet je ook of het besproken script in de tutorial veilig is?

Je moet niet zoeken naar tutorials voor functies, maar naar tutorials voor PHP.

En ja, die zijn er:
http://www.phptuts.nl/view/39/
- Aar - op 16/02/2014 23:56:49

Je quote loopt een beetje raar? Maar gezien je toevoeging aan je post heb ik niet echt het idee dat je goed opneemt wat wij je proberen uit te leggen?

Straks leggen ze uit dat je een database moet aanmaken, maar weet je al hoe je die moet aanmaken? En weet je ook of het besproken script in de tutorial veilig is?

Je moet niet zoeken naar tutorials voor functies, maar naar tutorials voor PHP.

En ja, die zijn er:
http://www.phptuts.nl/view/39/

Die tutorial heb ik al helemaal doorlopen paar dagen geleden.

Wat ik lastig vind is bijvoorbeeld;

Ik weet hoe data in de database gezet moet worden adhv een form, dus dat gebruikers producten en de gegevens van het product kunnen toevoegen. Deze komen dan in de database. Maar wat ik lastig vind is hoe ik al die data kan laten zien op een apart pagina.
Gewoon door even verder te kijken op de site, want er is ook een beginnershandleiding:
http://www.phptuts.nl/view/41/

En daarna deze even doornemen:
http://www.phptuts.nl/view/26/

Want mysql_query() en andere mysql_****()-functies zullen vervallen. MySQLi of PDO is een aanrader om als opvolger te gebruiken.

Reageren