Hoe slaan jullie telefoonnummers op in een database en hoe geven jullie ze weer?
Sla je het nummer met of zonder opmaak op in de database?
Zo 0031201234567 of zo 0031 20 1234567?
En als je het nummer weergeeft, gebruik je dan opmaak of niet? Als je wel opmaak gebruikt dan lijkt me dat lastig omdat sommige netnummers uit 3 cijfers bestaan en sommige uit 4 cijfers.
Alle burger nummers, om ze zo maar even te noemen, bestaan uit een landcode en netnummer.
>>>> ... dus hoe wil je die dan uit elkaar gaan trekken.
>> Wat bedoel je met uit elkaar trekken?
Jij hebt het erover om te gaan zoeken naar een land of provincie, daarvoor zou je dus dat deel, 31 voor NL of 020 voor Amsterdam. Als ik dan 0031631020000 als telefoonnummer hebt zou je die dus eerst elkaar moeten trekken om te zien wat het netnummer en wat de landcode is.
Opslaan met spaties zou ik niet doen en je kunt dit een gebruiker ook niet afdwingen om het zo in te vullen.
>> Als ik dan 0031631020000 als telefoonnummer hebt zou je die dus eerst elkaar moeten trekken om te zien wat het netnummer en wat de landcode is.
Ah, zo bedoel je. Mijn idee was dan om voor de landcode een drop-downmenu te nemen, of gewoon vast op NL te zetten, en dan een apart veld voor het netnummer en een apart veld voor het abonneenummer. Je krijgt dan dus 3 waardes: landnr. netnr. en abnr. die zou je dan in 3 velden kunnen opslaan. Eventueel zou je dan de landcode als nl kunnen opslaan. Zoiets zat ik te denken.