Hallo,

Wat is precies een "element" van een array.

Op deze site lees ik:

an array is a data structure consisting of a collection of elements (values or variables), each identified by at least one array index or key.

Is een element dan hetzelfde als een value?
<?php

$arr = array(
0 => "764d8d20", // eerste element
1 => "85ee186d" // tweede element
);

?>

Je zou dus zeggen dat de key en value samen één element vormen.
Tja, dat is me dus niet geheel duidelijk. Uit de tekst hierboven zou je oko kunnen afleiden dat met het element de value wordt bedoeld. Vandaar ook mijn vraag.

Hierboven staat dat een array een collectie is van elementen (values), die worden geidentificeerd door een index/key. Als je het zo leest zou je dus zeggen dat je enerzijds een index/key hebt die gekoppeld is aan het element, de value.

>> Je zou dus zeggen dat de key en value samen één element vormen.

En dat is dus maar de vraag. Ik dacht ook dat het zo was, zoals jij zegt. Maar als ik af moet gaan op deze uitleg, dan klopt dat dus niet.
Dit geeft waarschijnlijk wel wat duidelijkheid. Let er op dat wikipedia geen goede bron is. Iedereen kan wikipedia aanpassen.

<?php
$array = array(); // nieuwe array
$array['key'] = 'value'; // voeg nieuw element genaamd 'key' met waarde 'value'

print_r($array); // print alle elementen van array

echo $array['key']; //echo element key
?>

Thanks Jordi.

Dus hier wordt gezegd dat het element "key" is en dat de waarde "value" is.

Maar als je dus praat over het element, dan praat je eigenlijk over de key :-s

Dus stel we hebben $array = array('vehicle' => 'car'), dan is het element dus "vehicle"?
Nee, 'vehicle' is in die array de naam/key die je kunt gebruiken om het element/de value 'car' op te vragen.
Aha... dus een element is gewoon de value?
Of de value is een element.
Net wie je het vraagt.
Yup. Maar de vraag was dus vooral of een element een combinatie was van key en value, maar het gaat dus om de value. Thanks.
Jordi Kroon op 10/03/2014 01:39:56

Dit geeft waarschijnlijk wel wat duidelijkheid. Let er op dat wikipedia geen goede bron is. Iedereen kan wikipedia aanpassen.

<?php
$array = array(); // nieuwe array
$array['key'] = 'value'; // voeg nieuw element genaamd 'key' met waarde 'value'

print_r($array); // print alle elementen van array

echo $array['key']; //echo element key
?>

Wat een onzin, tuurlijk kan Wikipedia zo worden aangepast, maar dat wordt altijd heel goed gecontroleerd, en meestal is dat met een paar minuten alweer aangepast. Wikipedia kun je echt wel aanhouden als een betrouwbare bron, zeker ook omdat er allemaal bronnen in de tekst zelf worden meegegeven.

Reageren