Hallo allemaal,

De volgende vraag zal ongetwijfeld al meerdere keren gevraagd zijn, en er zijn genoeg (engels-talige) tutorial te vinden, maar ik wil graag een eigen PHP MVC framework maken, gewoon puur om kennis op te doen.

De tutorials die ik kon vinden zijn allemaal out-to-dateded, bijvoorbeeld, ze gebruiken geen PDO & autoloader.

Ik zou graag de eerste stappen willen weten. Dus hoe je het beste een mappen-structuur kan maken en wat er in de index.php moet staan, anno 2014.

Bij voorbaat dank.
Als je meer wilt weten over het bouwen van een MVC-framework, dan is het raadzaam om eerst eens naar een bestaande te kijken, en daar wat know-how uit op te halen. Dan wete je precies wat de index.php doet, hoe je een mappenstructuur kan opbouwen en hoe de model, viewers en controllers in elkaar steken.

Als je hier nog geen ervaring mee hebt, dan is het niet zinvol om een eigen MVC-framework te bouwen.
Ik zou inderdaad eerst met een ander framework gaan werken en dan gaan nadenken of je mee wilt helpen aan dat framework, of dat je er toch eentje voor jezelf gaat bouwen (waarbij ik altijd voor de 1e optie zou kiezen).

Voor over een tijdje, als je toch de 2e optie koos (:P) is dit wel een leuke serie: http://fabien.potencier.org/article/50/create-your-own-framework-on-top-of-the-symfony2-components-part-1 (Fabien Potencier, de maker van die artikelen, is de maker van een van de grootste PHP frameworks)

Reageren