Ik ben een beginneling in javascript en weet daarom niet hoe ik dit probleem moet oplossen. Ik kom meer uit de php wereld, maar wil graag javascript leren.
Ik probeer een value vanuit een input te krijgen en die in een andere input te zetten. Dit moet standaard gebeuren als de pagina laad.
Daarnaast hebben beide inputs dezelfde name en hebben ze geen class of id en deze kan ik ook niet toevoegen.
Het gaat om de volgende code;
<form id="vloercalculator" name="vloercalculator" method="post" enctype="multipart/form-data">
<fieldset>
<legend>Vloer calculator</legend>
<p><label>Aantal m2</label><br />
<input id="meter2" onmouseup="calculateTotal()" onkeyup="calculateTotal()" type="text" name="meter2" onchange="calculateTotal()" /><br />
<label>Aantal pakken</label><br />
<input id="pakken" type="text" name="quantity" onchange="calculateTotal()" /><br />
<label>Eventueel zaagverlies</label><br />
<input id="5zaagverlies" type="checkbox" /> + 5% zaagverlies</p>
<div id="totalPrice"></div>
<div id="unitPrice"></div>
<p><input type="hidden" name="add-to-cart" value="" /><br />
<button type="submit">Toevoegen aan winkelwagen</button></fieldset>
</form>
</div>
</div>
<form class="cart" method="post" enctype='multipart/form-data'>
<div class="quantity_select" style="float:left; margin-right:10px;">
<select name="quantity" title="Aantal" class="qty">
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
<option value="3">3</option>
<option value="4">4</option>
</select>
</div>
<input type="hidden" name="add-to-cart" value="1050" />
<button type="submit" class="single_add_to_cart_button button alt">Toevoegen aan winkelwagen</button>
</form>
Ik probeer uit het onderste formulier de value van "<input type="hidden" name="add-to-cart" value="1050" />" te krijgen, die in dit geval 1050 is. Die wil ik zetten in "<input type="hidden" name="add-to-cart" value="" />" van het bovenste formulier.
Ik heb geprobeerd om in de header iets te doen met
document.vloercalculator['add-to-cart'].value = document.getElementsByName('add-to-cart')[1].value;
Maar dit werkt niet, daarna ben ik hiermee aan de slag gegaan:
var x=document.getElementsByName("add-to-cart");
alert(x.value);
Maar om dit te gebruiken heb ik begrepen dat er maar 1 element mag zijn met de name "add-to-cart", maar ik heb er 2, dus dat werkt ook niet.
Zou iemand mij op weg kunnen helpen?