Beste Allen,

Ik ben een project aan het initiƫren voor een schoolproject om een online prikbord te maken.

Het idee is om een CSV-bestand te hebben die wordt ingelezen, om vervolgens de velden te verwerken naar een DIV (willekeurig op het scherm geplaatst om het idee van een postermuur na te bootsen).

Ik heb weinig ervaring met PHP en vraag mij af of er een voorbeeld bestaat waarmee ik aan de slag kan. Ik heb wel voorbeelden gevonden om een CSV naar tabel te zetten middels PHP, maar het is vooral belangrijk dat elke rij (met alle velden) worden geplaatst in een eigen APP-Div.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

Alvast bedankt,

Joshua
Hoi Joshua,

De weg via PHP is juist. Je kunt met PHP alle HTML genereren die je maar wenst.

Dat script dat de CSV gegevens in een tabel plaatst kun je als uitgangspunt nemen. Als het script niet te lang is plaats het dan eens hier op het board. Plaats anders het gedeelte waarmee de HTML (<tabel> .. </tabel> ) gegenereerd wordt dan kunnen we je op weg helpen dit om te bouwen naar hetgeen dat jij wilt.
Beste Frank,

Ik heb het volgende script gemaakt als idee:

http://jsfiddle.net/8X62E/2/

Hier wordt nog aan gewerkt. Het idee is om een CSV in te laden met de volgende velden:

---
# Titel, bericht, datum, klant
ditiseentitel, dit is een bericht, 04-08-1986, Iemandsnaam
----

[size=xsmall]Toevoeging op 08/04/2014 18:59:16:[/size]

Ook vraag ik mij af of het beter is om dit via MSQL te regelen en hoe ik dat het beste zou kunnen doen? Ik heb nauwelijks verstand van PHP, dus alle tips zijn welkom.
Nou ja dan zou een beetje de beginselen van PHP leren geen kwaad kunnen:
http://www.phptuts.nl/view/39/

<div id='container'>
  <div class='latestblock'>nog een bericht</div>
  <div class='latestblock'>hier komt een bericht met een lang verhaal en nog een lang verhaal met daar een staartje aan verbonden net zolang het einde van het bericht nog niet is bereikt</div>
  <div class='latestblock'>Een bericht</div>
	<div class='latestblock'>Nog een bericht</div>

<div class='latestblock'>nog een bericht</div>

</div>

Het bovenstaande of een gedeelte daarvan kan dus ook gemaakt worden in PHP:
Voorbeeldje:

<?php
$berichten = array(
	'Eerste bericht',
	'Tweede bericht',
	'Derde bericht',
);
?>

<div id='container'>
<?php
foreach($berichten as $bericht)
	echo '<div class="latestblock">' . $bericht . '</div>';
?>
</div>

Of jouw array uit MySQL moet komen of uit een CSV hangt in mijn beleving af van hoe en door wie de gegevens aangeleverd gaan worden. Met MySQL kun je later een pagina maken met een formulier waarop je gebruikers direct een bericht kunnen aanmaken. Als er andere software gebruikt wordt om de berichten te maken (bijv Excel) en die software biedt de mogelijkheid om een CSV bestand te maken dan is dat makkelijker.

Reageren