Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleem. Ik hoorde dat het beter is om over te gaan op de MySQLi functie. Dit wil ik dan uiteraard ook doen.
Mijn probleem is dus nu: ik heb een bestaande website, met meer dan 200 SQL queries. Is het 't waard om deze allemaal te converteren naar MySQLi? En wat zijn de voor- en nadelen?

Zo ja, hoe kan ik een SQL query het beste converteren?

Bij voorbaad dank,
Kevin Ruhl.
het lijkt me wat onnodig om bij elke actie met de database, de connectie opnieuw te maken, of in elk geval net te doen alsof (php gebruikt -waarschijnlijk- toch steeds opnieuw de connectie die al stond.

De snelle actie zou zijn om in die file eenmalig een $connect te vullen en die in deze ene file steeds global er bij te halen.

Mooier is een PDO oplossing, of een zelf geschreven variant waarbij je $this->connectie gebruikt
Een betere manier zou de $link/$mysqli/$whatever aan de functie/class geven die een query uit gaat voeren.

function query($sql) {
    return mysqli_query(mysqli_connect('localhost', 'naam', 'pass', 'database'),$sql);
}

function real_escape_string($sql) {
    return mysqli_real_escape_string(mysqli_connect('localhost', 'naam', 'pass', 'database'),$sql);
}

Is nog lelijker en moeilijker te onderhouden dan global $link; of $GLOBALS['link'] gebruiken.

Reageren