Beste forumleden,
Ik ben net mijn bedrijf gestart en heb een webshop geopent die nu een beetje begint te lopen, nu kan ik via de webshop precies alle bestellingen zien en via een handige tool de BTW uitrekenen / omzet.
Nu koop ik mijn producten in via mijn zakelijke pas (moet ik nu nog steeds de facturen die ik krijg uitprinten of kan ik het gewoon via de bank aantonen mocht er een controle van de fiscus komen? )
Dus ik kan de omzet en btw netjes uitrekenen, de inkoop van mijn producten kan ik dus oftwel via een factuur aantonen of mijn afschrift...
De winst kan ik gemakkelijk berekenen door mijn omzet te nemen en daar de facturen van de inkoop tegenover te leggen...
In principe heb ik dan toch alles onder controle of zijn er dingen waar ik over heen kijk? Ik zat wel te denken om misschien een ordner map te nemen met daarin 12 alle maanden en dan alle facturen/bonnetjes daar in te doen maar opzich zou ik 90% online kunnen aantonen... dus wat is slim? Een boekhoudprogramma of boekhouder heb ik geen budget voor en ik vind het leuk om te leren.
Gr Furio
1.138 views