Goedemorgen mede leden,

Ik heb een vraag over Jquery/javascript versus cronjobs.

Ik heb namelijk 2 divs die elke 3 seconden updaten. Maar nu is mijn vraag kunnen mensen die mijn site bezoeken hier hinder van ondervinden in traagheid van hun browser? zo ja is het dan niet beter
om dat script via een cronjob elke 3 seconden te laden? De server die ik heb zou dit makkelijk aan moeten kunnen en zou dus ten goede moeten komen van de performance van de website.

wat is jullie mening hierover?
Cronjobs werken niet per seconde maar per minuut.
Het ligt eraan wat je ophaalt. Als het echt extreem zwaar is om te laden en wat een paar seconde erover doet om op te halen, dan zou ik eens kijken naar caching.
Het valt wel mee met zwaarheid

Het gaat om een SQL check om te kijken hoeveel spelers er online zijn en wat de totale Peak van spelers is.
Kan je wel voor een minuut cachen, lijkt me.
- SanThe - op 26/04/2014 09:25:14

Cronjobs werken niet per seconde maar per minuut.

Dat niet alleen, een cronjob werkt puur op de server, zonder enige verbinding/kennis van de browser. De hele vraag 'jquery vs cronjobs' is dus pure onzin. Het is geen keuze tussen die twee, want ze kunnen elkaar niet vervangen.

Dat weet ik Erwin dat ze elkaar niet kunnen vervangen.
Daarom mijn vraag ook wat beter is.

Jquery zodat de div automatisch elke x seconden ververst of het door middel van een cronjob uit te laten voeren om de browser niet te beladen.
Wat Erwin bedoelt is dat als een cronjob de database bijwerkt er niks zal gaan veranderen op het scherm van de bezoeker. Als je daar de bijgewerkte versie wilt zien zal je alsnog een ajax verzoek moeten doen.
Ok op die manier inderdaad jah. Dat gaat inderdaad alleen werken als de persoon de browser refresh't

Bedankt voor de antwoorden in dit geval blijf ik bij jquery ook omdat het niet zo heel zwaar is.

Reageren