Hallo,

Ik heb een vraag, Ik wil graag mijn webhosting hier in Nederland laten hosten. Nou heb ik al versio in m'n gedachten omdat ik daar al mee eerder heb gewerkt vroeger.

Nu heb ik een site, wat bedoeld is om eigen content toe te voegen aan de site. Men heeft 2 opties:
Voeg image via URL, of een Youtube video via URL. De bedoeling is eigen gemaakte content toe tevoegen, dus geen copyrighted materiaal van iemand anders. Uiteraard zijn er ook rotte appels, die copyrighted materiaal gaan posten. Dit wordt natuurlijk door de ons(beheerders) verwijderd, maar niet direct. Als wij merken dat er op een plaatje copyrighted materiaal zit verwijderen wij het direct uit onze database.

En in de algemene voorwaarden komt er ook te staan dat wij niet aansprakelijk zijn voor copyrighted materiaal dat is toegevoegd door anderen, en men geen copyrighted materiaal uberhaupt mogen toevoegen. Zoals videos op youtube, en plaatjes die worden geupload op imgur.

Kan dit voor problem veroorzaken?
Op grond van jouw situatie zou ik je dan beroepen op 'Notice and takedown' (NTD).
Hiermee ben jij wel aansprakelijk voor alle content die gehost/gepubliceerd wordt, maar geef je wel zelf aan deze binnen een snelle deadline te verwijderen.

https://ictrecht.nl/factsheets/notice-and-takedown/

Ik zou dit in ieder geval in je disclaimer noemen, plus het feit dat je actief modereert, en daarbij auteursschendingen verwijderd.
- Aar - op 01/05/2014 21:28:36

Op grond van jouw situatie zou ik je dan beroepen op 'Notice and takedown' (NTD).
Hiermee ben jij wel aansprakelijk voor alle content die gehost/gepubliceerd wordt, maar geef je wel zelf aan deze binnen een snelle deadline te verwijderen.

https://ictrecht.nl/factsheets/notice-and-takedown/

Ik zou dit in ieder geval in je disclaimer noemen, plus het feit dat je actief modereert, en daarbij auteursschendingen verwijderd.

Dank je wel, dit is precies wat ik zocht
Let echter wel op dat je voor jezelf een proces of protocol vastlegt (beschrijft), hoe je dit gaat neezetten. Stel iemand plaatst een foto met persoonlijke gegevens dan heb je binnen de kortste keren het CpB op je nek. Zij zullen altijd vragen wat je zelf al ingeregeld hebt om dit te voorkomen, monitoren en op te lossen indien het plaats vindt. Dit kan bijvoorbeeld een waakhond die copyrighted materiaal monitord ook opvragen.

Mocht het ooit tot een rechtzaak komen sta je altijd sterk door een minimaal aantal maatregelen te hebben genomen.

Reageren