Ik zit met een probleempje, wat vast heel makkelijk zal zijn. Ik heb een <div>, daarin een <ul>, daarin een <li> en de opmaak van de tekst daarin wordt verzorgd door een <span>. Theoretisch. Want wanneer ik zowel de <div>, <ul>, <li> en <span> een width van 100% geef (de <div> is 240px), dan zal de <span> niet breder worden dan de tekst. Heeft iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
<span> is een inline element. Deze heeft padding als margin, geen margin en geen afmetingen. Maak daar display:inline-block; of display:block; van. Nog beter: als je het nodig hebt, waarom niet <li> stijlen?
[offtopic]Lang niet gezien hier, HTML semantiek collega ;-)![/offtopic]
Maak daar display:inline-block; of display:block; van.
Let op dat wanneer je van span een inline-block element maakt, je interessante opmaakverschillen krijgt op mobiele browsers. Zie daarover ook mijn eigen draadje.
de reden dat de li niet kan omdat het een menu in een ander li is... dan neemt hij de hele li van de parent mee: ergo het hele tweede menu (als ik een beetje duidelijk ben). heb nu een heel leuk kleureffect (per ongeluk) voor elkaar gekregen door wat te spelen met wat paddings en bovenstaande.
[offtopic]
ja helaas heb ik nouwelijks meer tijd om iets te programmeren... heb nogal wat functies op de universiteit gekregen die te maken hebben met messen, lichaamsvloeistoffe en vergaderen.... ook voor een van die functies moet ik nu een site voor een congres in elkaar zetten. toch mis ik het wel.
[/offtopic]