Hallo,
Ik heb een formuliertje met 10 input-velden gemaakt, ze hebben en oplopende naam zoals p1, p2, p3 enz. Nu wil ik kijken welke er gevuld zijn en welke niet, nou lukt dat opzich wel. Ik doe dat met het volgende script

<?
function hh()
{
return "<table cellpadding=\"1\" cellspacing=\"0\" border=\"0\">";
if($_POST['p1'] !== "") { print "<tr><td>1.</td><td>".$_POST['p1']."</td></tr>"; }
if($_POST['p2'] !== "") { print "<tr><td>2.</td><td>".$_POST['p2']."</td></tr>"; }
if($_POST['p3'] !== "") { print "<tr><td>3.</td><td>".$_POST['p3']."</td></tr>"; }
if($_POST['p4'] !== "") { print "<tr><td>4.</td><td>".$_POST['p4']."</td></tr>"; }
if($_POST['p5'] !== "") { print "<tr><td>5.</td><td>".$_POST['p5']."</td></tr>"; }
if($_POST['p6'] !== "") { print "<tr><td>6.</td><td>".$_POST['p6']."</td></tr>"; }
return "</table>";
}

echo htmlentities(hh());
?>

Maar hij echo't alleen de eerste return, maar ik wil alles omdat het in een database moet worden geinsert. Heeft iemand een idee om het anders te doen of is er een functie voor?

Alvast bedankt! Casper
<?
function hh()
{
$string = "<table cellpadding=\"1\" cellspacing=\"0\" border=\"0\">";
if($_POST['p1'] != "") { $string .= "<tr><td>1.</td><td>".$_POST['p1']."</td></tr>"; }
if($_POST['p2'] != "") { $string .= "<tr><td>2.</td><td>".$_POST['p2']."</td></tr>"; }
if($_POST['p3'] != "") { $string .= "<tr><td>3.</td><td>".$_POST['p3']."</td></tr>"; }
if($_POST['p4'] != "") { $string .= "<tr><td>4.</td><td>".$_POST['p4']."</td></tr>"; }
if($_POST['p5'] != "") { $string .= "<tr><td>5.</td><td>".$_POST['p5']."</td></tr>"; }
if($_POST['p6'] != "") { $string .= "<tr><td>6.</td><td>".$_POST['p6']."</td></tr>"; }
$string .= "</table>"
return $string;
}
echo htmlentities(hh());
?>

denk ik...
Ik ga kijken en als het werkt dan meld ik het even..
ZeRoDeaD schreef op 28.08.2005 17:34
denk ik...

Helemaal goed.

Edit: Hoewel? Moet !== niet gewoon != zijn?
ja, had ik niet gezien:P
Geen idee SanThe, ik doe altijd !== en dat werkt altijd. Maar het zou ook best kunnen zijn dat het != is.

Bedankt ZeRoDeaD, het werkt perfect!
!== is om booleans te vergelijken
!= is een inhoudsvergelijking
geen probleem, ik werk bijna nooit met functies, maar omdat ik er toch een paar heb gemaakt kan ik het wel:) maar met php/mysql werk ik heelveel, en dan is het ook niet zo moelijk...;)

(!= niet
== is gelijk aan
>= groter dan of gelijk aan
<= kleiner dan of gelijk aan
> groter dan
< kleiner dan)
Return kan toch maar 1 keer, Hij geeft de waarde terug die tussen return() staat waar de functie word aangeroepen. ? Dat betekent dat ht niet 2 keer kan worden terug gegefen, althans dat is mij nog nooit gelukt

Reageren