Oke hallo allemaal, ik ben Thimo en ik heb net geregistreerd. Ik heb een vraagje. Ik heb een website waar ik mee bezig ben. (Ik ben nog best wel nieuw met design) En ik krijg een rare hoogteverschil van de <li> dingen. Mijn code is dit:

<?php
$query = db::query("SELECT * FROM Producten ORDER BY RAND() LIMIT 0,3");
while($row = mysqli_fetch_array($query))
{
print("<li>".$row['Productnaam']."</li>");
}
?>\

En de website waar het op staat is:
http://5.175.142.26/Webwinkel/?p=Home

En dan die drie grijze namen van de computers die doen dan raar. Alleen de Dell Optiplex die staat steeds op de goede hoogte en de rest staat op een rare hoogte. Iemand een idee waarom dit gebeurd?

Mvg,

Thimo
Gebruik Firefox i.c.m. met firebug --> kun je heel mooi testen wat er gebeurt als je iets wijzigt in je css.
In de css zit namelijk je probleem, niet in de code die je hierboven laat zien.
Je kunt het ook oplossen door te debuggen: begin met een lege pagina en bouw die langzaam op en zie waar het fout gaat. Of "sloop" steeds meer opmaak uit je pagina om te zien waar het fout gaat.
Je komt er dan achter dat de width in #right li de boosdoener is.

Ten aanzien van je code:
Waarom * en niet het veld/de velden benoemen die je wilt ophalen?
Waar is controle of de query gelukt is?
Waarom fetch_array en geen fetch_assoc?
Het is idd in de CSS code. het zit hem in de width. Als ik width van de LI blokken verwijder dan lijnt hij wel netjes naast elkaar. Hij is alleen niet lang genoeg dus hoe kan ik dit fixen?

Edit: @Obelix en Idefix Ik heb nu een check geadd om te checken of query correct is. Ook heb ik nu mysqli_fetch_assoc gebruikt

Edit edit: Ik ben er achter gekomen dat het ligt aan hoeveel karakters er in de <li> staan. Heb nu hoop SSSSSS er achter gezet en het lijnt nu netjes op hoe kan ik een check maken die checkt of er genoeg karakters zijn of niet. Zoniet doet hij een <br/> er tussen?
Als je van width:236.5 min-width: 236.5 maakt?

Reageren