Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Kent een core/kernel/processor class zelf de paden van het framework?
Bijvoorbeeld, de core class van het framework gaat een algemeen configuratiebestand inladen. Staat in die core class van het framework dan gewoon een variabel $framework_path met een hardcoded pad eraan vast geplakt? Bijvoorbeeld:
<?php
require $framework_path . '/system/configuration/init.php';
?>
Ik zat namelijk eerst te denken om alle paden in een configuratiebestand te zetten en dat ik in plaats van het bovengenoemde zoiets zou doen:
<?php
require $this->paths->get('/system/configuration') . '/init.php';
?>
Toen zat ik even verder te denken. Als ID van zo'n pad moet je iets unieks hebben. Je wilt namelijk niet dat de configuratie van het framework wordt verward met de configuratie van een website. Hoe maak je die ID nu uniek? Juist, door de opbouw van het pad te volgen. Aiii... het idee was dus om het voor mezelf makkelijk te maken. Paden in een configuratiebestand zodat ik ze makkelijk kan aanroepen, maar aangezien de ID's van de paden hetzelfde zullen moeten zijn als de paden zelf, vraag ik me af of het überhaupt wel meerwaarde heeft.
Oké, dan de paden maar niet in een configuratiebestand, maar gewoon hardcoded uitschrijven? Maar, mag dat wel in een core/kernel/processor class? Weet zo'n class zelf welke paden hij moet gebruiken?
2.066 views