Door
christoph e
op 02-07-2014 21:46
gewijzigd op 02-07-2014 22:54
4.623 views
Hallo,
Ik ben niet zo goed met stylen, ik werk liever met php,sql,javascript,...
Ik programmeer graag, dingen schrijven/bedenken en nadien het werkelijk laten worden vindt ik zeer tof. Echter is het stylen niet mijn ding. Waarschijnlijk mis ik wat verbeelding. Voor mijn nonkel ben ik nu bezig (hij wilde dit) en nu heb ik het volgende in elkaar gestoken (en al zo vaak bijgewerkt).
het menu en de achtergrond lijken mij goed, echter de header en de manier hoe ik mijn blokken (test bericht) layout/schik lijken nergens op.
Hoe kan ik die blokken beter rangschikken en hoe kan ik de header wat opfleuren?
Windows 7 is dan al weer een verbetering op Windows XP. Doorschijnende kleuren maken het al interessanter om naar te kijken.
En dan komt Windows 8. Dat ziet er strak uit. Allemaal verschillende kleuren, en dat zonder gradients, transparantie of andere style mogelijkheden. Je ziet strakke achtergrond kleuren en dat ziet er veel beter uit dan die Windows XP.
Is natuurlijk ook een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur. Naar mijn mening zeg je nu iets te makkelijk: XP was klote, Win 7 was beter en Win 8 is The Bomb! En dan krijgen we straks Win 9 en dan vind je die weer helemaal te gek. En zo kun je natuurlijk door blijven gaan. De felle Win 8 kleuren bijv. passen totaal niet bij de huisstijl van het bedrijf.
Ik snap dat ze je de indruk geven van een kantoor bedrijf of een winkel, maar dat komt ook vooral door de inhoud. Als je naar de lay-out zelf kijkt, kan je er vanalles van maken wat je zelf wilt. De lay-outs zien er allemaal strak uit, en dat is denk ik wat gebruikers willen zien, wat ze aantrekt en aanspoort om op te website te blijven.
Wat ik met Windows XP bedoel kan ik een beetje uitleggen met het volgende. Ik heb even Windows XP, Windows 7 en 8 naast elkaar gezet als voorbeeld.
Bij XP ziet alles er zo oudbollig uit vergeleken met wat je nu ziet. Nu kom ik gelijk met wat jij zei: "Alle kleure die in het logo zitten mag ik gebruiken". Geen andere kleuren? Kijk maar naar dit XP scherm. Allemaal blauw, en dat ziet er niet vrolijk uit.. zo eentonig.
Windows 7 is dan al weer een verbetering op Windows XP. Doorschijnende kleuren maken het al interessanter om naar te kijken.
En dan komt Windows 8. Dat ziet er strak uit. Allemaal verschillende kleuren, en dat zonder gradients, transparantie of andere style mogelijkheden. Je ziet strakke achtergrond kleuren en dat ziet er veel beter uit dan die Windows XP.
En dat vind ik dus ook aan de lay-out die jij hebt. Er zitten gradients in en de kleuren zijn eentonig. Blauw en grijs.. het ziet er heel somber uit (net zoals Windows XP). En als je dan naar die Windows 8 kijkt, dat ziet er heel kleurrijk uit door de verschillende kleuren. En dat zie je ook terug in de lay-outs die ik in mijn vorige reactie gelinkt heb. Eigenlijk bevatten deze lay-outs weinig verschillende kleuren, maar de kleuren zijn hier wel licht en passen mooi bij elkaar.
Dat is ook dus het meeste wat ik mis in je layout. Strakheid en kleuren.
Bij de blauwe kleur uit het logo zou ik als ik jou was nog een extra kleur kiezen die je hier en daar terug laat komen. Bijvoorbeeld bij linkjes (<a></a>). Bij een blauwe kleur gebruik ik zelf meestal een kleur in de buurt van geel en oranje.
Daar heb je gelijk in. Hij moet 1 van die 2 houden, dus plat of bollig. Zijn menu en logo is bollig en rest is van zijn pagina is te plat.
Header mag meer verschillende kleuren hebben desnoods gebruik je een plaatje er voor, menu kan je beter platter maken en contant mag meer kleuren krijgen bijvoorbeeld bij titelbalken. Bedrijfsgegevens kan je vervangen door slogan en verplaats bedrijfsgegevens maar naar je contactpagina.
heb het eens opnieuw gemaakt met de tips die hier stonden. Het is nu een stuk beter maar ik vindt geen goede manier voor e achtergrond (groen). Waar een php olifantje staat komt nog een foto.
Wat je al zei, de achtergrondkleur/achtergrondafbeelding van de website. Je kunt de wel de afbeelding gebruiken die je bij je eerste versie ook had, die zal ik zelf dan wel iets lichter maken.
Ik zie niet goed of je een border hebt om de witte container? Als dit zo is, of als dit niet zo is: goed. Ik zou een hele kleine box-shadow er aan toevoegen. En als je dan een lichtere achtergrond hebt komt dat best mooi tot uiting.
Verder zou ik een ander lettertype kiezen. Ik vind zelf altijd Open Sans wel een vrolijk lettertype. Maar iets als Veranda zou ook al beter zijn dan het lettertype dat je nu hebt.
De lettertype in de headers zijn ook wat aan de grote kant.
Verder nog iets meer ruimte tussen het bovenste witte vlak en de container, en wat meer ruimte tussen de boxen aan de linker kant.
Het pad naar de pagina staat ook niet echt op een mooie plek. Dit zou ik ergens onderaan in je pagina verwerken omdat dit ook niet iets is wat je direct wilt zien als gebruiker.
Ik sluit me grotendeels bij Machiel aan. Verder zou ik de kleur groen iets lichter maken. Nu is het echt zo'n standaard donkergroene kleur. Probeer deze kleurcode is bijvoorbeeld: #41D170
de linken in de "Catalogus" zijn wat aan de dikke kant en moet die hover oranje, het komt nergens op de site terug?
bij de "meer info" en in de "Catalogus" het lijntje van de link weg halen.