Ik heb een restaurant site waar ik via een ajax request een menukaart uit de database haal.
Thuis geen enkel probleem (iis), maar bij mijn webhosting provider (linux) kreeg ik direct aan foutmelding aangaande de memory limit.
Na even zoeken vond ik de manier om het aan te passen, echter ik heb nu een limiet nodig van 4128M, wat wel wat veel is met als logisch gevolg dat het de site enorm vertraagd.
Hoe kan ik dit verhelpen, of is de enige oplossing het php script serieus te gaan herschrijven?
Je zou Antagonist ook kunnen vragen of ze iets kunnen vinden.
Doorgaans is hun klantenservice behulpzaam.
Je hebt helemaal gelijk, echter heb ik vooralsnog sterk de indruk dat het aan mijn programmeer kunst gebrek ligt, vandaar dat ik hier terecht ben gekomen
[size=xsmall]Toevoeging op 06/07/2014 12:58:09:[/size]
jeetje, je zette me wel op het goede spoor, Frank. Na even te zoeken op 'on bind result allowed memory exhausted' vond ik iemand met hetzelfde probleem.
Na wat gelezen, en doorgeklikt te hebben, blijkt dat het 'gewoon' aan mijn db instelling te liggen, ipv 'longtext' te kiezen als column type, moest ik 'text' kiezen (eigenlijk ook wel logisch).
Het bleek dus een db probleem te zijn...
Super en goed gevonden van je. Ja longtexten, blob's zijn geheugenvreters. Die zou je nooit in een lange lijst moeten opvragen maar enkel één tegelijk.