Door
Jeroen dj
op 11-07-2014 14:10
gewijzigd op 11-07-2014 14:17
3.354 views
Hallo iedereen,
Ik zou graag willen dat met een simpele login verschillende users kunnen inloggen en worden geleid naar verschillende pagina's waar de login nog eens word gepost op een htaccess login is dit mogelijk zonder sql?
In jouw geval hoeft MySQL(i) niet eens ingewikkeld te zijn en gaat het je denk ik zelfs tijd besparen.
Ik zou dit ook als advies meegeven en anders inderdaad kijken naar een array
Oh wacht even .. je wilt een vorm van een dubbele login?
1. een login in php
2. een redirect naar een map die met .htaccess beveiligd is
3. (gebeurt dan automatisch) een web-based login (middels .htaccess dus)
[size=xsmall]Toevoeging op 11/07/2014 18:20:20:[/size]
Hier komt een simpel PHP login-voorbeeld zonder database gedoe maar met een array in login.php.
indien je de redirect laat verwijzen naar een map die door middel van een .htaccess beveiligd is met een gebruikersnaam/wachtwoord dan zul je nog een keer moeten inloggen.
Hey Frank,
Bedankt voor je post ik kom hier erg ver mee.
Ik zit dan nog met 1 probleem,
er zijn nu meerdere users die naar dezelfde pagina gaan
maar ze moeten allemaal naar een verschillende pagina gaan, is dit mogelijk? thanks!
Bedankt frank, dit ziet er erg goed uit. ik zit nu nog wel met 2 probleempjes
Als frank inlogt en word doorgestuurd naar pagina /secure/frank, dan kan hij ook gewoon /secure/rick zien als hij dat intypt bij de url omdat frank in is gelogt, en rick zijn pagina niet een bepaalde username vraagt, hoe kan ik dit fixen?
En nog een 2e probleempje, voor de code hierboven moet je bestand .php zijn, dit is verder geen probleem, maar als ik inlog en ik word dan doorgestuurd naar de php pagina (die eerst html was) ziet de pagina er raar uit, bepaalde gedeeltes van de html werken dan niet ofzo.
Maar als ik "header('Location: ../../../');" eruit haal laat hij dus dezelfde pagina zien maar dan gewoon goed, en het laad helemaal goed. Maar als ik dus inlog en dezelfde pagina bekijk laad hij niet goed ofzo.
vraag 1: Dat moet je dan oplossen in het PHP gedeelte van securd_area.php. Hier wordt nu enkel gecontroleerd of je ingelogd bent. Je hebt nog de beschikking over $_SESSION['username'].. je kunt dus nog een testje doen om te zien of $_SESSION['username'] != 'Rick'
<?php
if($_SESSION['username'] != 'Rick')
{
header('Location: login.php');
}
?>
vraag 2: Welke browser heb je? in google chroom kun je met F12 een extra venster openen en dan zie je bij Console de fouten die de browser ziet. Ik vermoedt dat hij je css bestanden niet kan vinden.