Beste,

nu wil ik via een hoster een domeinnaam aanvragen met alleen door link mogelijkheid.

Ik wil dus dan de domein naar mijn localip linken zodat ik het vanuit huis kan hosten.

Mijn vraag is of ik dan een email adres kan gebruiken van dat domein die ik dan thuis host?
(Ik weet dus niet of er een emailadres mogelijkheid is bij de host zelf, gezien er niets erover staat denk ik van niet)

Graag zie ik hierover meer informatie.

Groetjes
Naar je localIP doorsturen?
Ik hoop dat je het externe IP-adres bedoelt, die je krijgt van jouw provider.

Verder kan je als je toegang hebt tot de DNS/MX instellingen bij je domein, instellen hoe je mail wordt doorgestuurd. Als je zelf een mailserver op gaat zetten, weet goed wat je doet!! Voor je het weet ben je een relayende mailserver die alle mails maar accepteert en daarbij een hoop spam gaat verwerken, met de kans dat je IP op de blacklists zal komen en dat je provider je opeens minder aardiger zal vinden.
Ja sorry ik bedoel inderdaad externe IP-adres, ik denk niet dat er toegang is tot de DNS/MX zal hierover morgen met ze bellen.

Zo niet oplossing zelf email server opzetten met behulp van goede tutorial ?
Met alleen een mailserver kan je niet zomaar even zorgen dat je mail voor een bepaald domein kan opvangen.
je zult toch echt de MX-instellingen moeten kunnen wijzigen.

Tutorials zullen er vast wel zijn, maar ik denk dat het beter is om je een beetje te verdiepen in de wereld van mail-applicaties en de communicatie/werking daarvan. Je weet immers nooit of een tutorial wel veilig genoeg is.
Bedankt Aar voor deze nuttige informatie, ik zal morgen naar de MX-instellingen vragen!
Mocht ik hierover nog vragen hebben dan zal ik het hier verder vragen.

Groetjes

Reageren