Ik heb een script die telt hoevaak een character voorkomt en daarna toont.
bijvoor deze script:

<?php
$myString = "www.mycom.com";
$strArray = count_chars($myString, 1);
foreach ($strArray as $key => $value) {
   echo "<strong>'".chr($key)."'</strong> is found $value time(s)<br />";
}
?>

de output hiervan is:
'.' is found 2 time(s)
'c' is found 2 time(s)
'm' is found 3 time(s)
'o' is found 2 time(s)
'w' is found 3 time(s)
'y' is found 1 time(s)

wat ik wil is het volgende:
kijken hoevaak de waarde van de eerste 3 characters, bijv. 'www' zich voorkomt, daarna de 3 volgende characters enz.
kan iemand mij daarmee helpen?
gebruik strpos() om een gedeelte van een string te vinden
>> kijken hoevaak de waarde van de eerste 3 characters, bijv. 'www' zich voorkomt, daarna de 3 volgende characters enz.

Mag ik eens vragen waarom je dat eigenlijk wilt weten?
ik ben bezig met een tool en heb deze functie nodig!
Ozzie PHP op 13/07/2014 16:37:24

>> kijken hoevaak de waarde van de eerste 3 characters, bijv. 'www' zich voorkomt, daarna de 3 volgende characters enz.

Mag ik eens vragen waarom je dat eigenlijk wilt weten?

>> ik ben bezig met een tool en heb deze functie nodig!

Zoveel had ik ook al begrepen. Maar mijn vraag is wat het doel is.

Is het gewoon een tool "voor de fun", of wil je er daadwerkelijk iets mee bereiken? Misschien zijn er namelijk andere, betere mogelijkheden om te realiseren wat jij wilt. Maar dan moet ik dus wel weten wat je bedoeling is.
het is niet voor de fun, ik wil het voor iets gebruiken. ik denk niet dat er tools zijn die hetzelfde doen zoals ik het wil doen. heb je eventuele voorbeelden of een oplossing?

Ozzie PHP op 13/07/2014 17:48:25

>> ik ben bezig met een tool en heb deze functie nodig!

Zoveel had ik ook al begrepen. Maar mijn vraag is wat het doel is.

Is het gewoon een tool "voor de fun", of wil je er daadwerkelijk iets mee bereiken? Misschien zijn er namelijk andere, betere mogelijkheden om te realiseren wat jij wilt. Maar dan moet ik dus wel weten wat je bedoeling is.

>> ik denk niet dat er tools zijn die hetzelfde doen zoals ik het wil doen. heb je eventuele voorbeelden of een oplossing?

Nogmaals, leg dan even uit WAAROM je het wilt doen. Dan kan ik met je meedenken.
het is een kinderspel, die telkens telt hoevaak iets voorkomt! als basis heb ik de eerste drie letters bijv. nodig!
>> het is niet voor de fun

>> het is een kinderspel

Dus wel voor de fun.

De 1e 3 letters kun je krijgen met [php]substr[/php].

Reageren