Ik maak een stukje code om elementen te clonen zovaak als je wilt. Er gaat wat mis. Onclick word het element met inhoud gekopieerd en toegevoegd waar ik wil. Maar als ik dezelfde knop indruk, word het element 2 keer gekopieerd. de 3e keer word het 4x gekopieerd enz enz.
Waar doe ik wat fout?
function manageContent(){
$('.add-new-content').click(function(){
var content = $(this).closest('.new-content').clone();
$(content).appendTo('#content-editor')
alert('Click');
manageContent();
});
}
manageContent();
Waarom zet je het in een functie?
Bij het laden van de pagina laad ie hem 1 keer, dan als je erop klikt roep je weer de functie aan dus maakt ie nog een keer die click functie.
Je kan alles toch gewoon uit die manageContent functie halen?
Als je onClick gebruikt, waarom laat je () dan leeg? Het is op die manier juist makkelijker om var te gebruiken in (), bijv: function manageContent(myvar) en in onclick="manageContent('hoi_var');"
" Maar als ik dezelfde knop indruk, word het element 2 keer gekopieerd. de 3e keer word het 4x gekopieerd enz enz." Voeg toe ----> return false; na line 10.
Waarom zet je het in een functie?
Bij het laden van de pagina laad ie hem 1 keer, dan als je erop klikt roep je weer de functie aan dus maakt ie nog een keer die click functie.
Je kan alles toch gewoon uit die manageContent functie halen?
Je moet de nieuwe HTML opnieuw registreren, vandaar dat de functie 2x aangeroepen word. 1 keer tijdens de onclick event en 1x onDocLoad
Toevoeging op 07/08/2014 21:54:41:
Goto Learn, Jouw methode van de return false werkt niet.