Hallo ik heb een database met twee waarden punten en totpunten
nu probeer ik met deze code
mysql_query("UPDATE klaverjassen SET totpunten = '".$row['totpunten']." + $punten WHERE speler = $speler");
met een query haal ik de laatst bekende totpunten op en wil daar de in een formulier op gegeven punten bij optellen. Maar de waarde blijft in het nieuwe record op 0 nul staan
Alvast bedankt voor de hulp.
Dit heb ik gedaan en ik krijg met een echo van het onderstaande keurig alle waarden/
<?
$sql = mysql_query("UPDATE klaverjassen
SET $totpunten = ".$row[0]." + ".$punten."
WHERE speler = ".$speler."");
$retval = mysql_query($sql);
if(! $retval )
{
die('Could not update data: ' . mysql_error());
}
echo "Updated data successfully\n";
?>
echter met dit krijg ik deze error wat doe ik fout?
En ik gok dat de heer Gomes een beetje eigenwijs is. In de eerste plaats is bovenstaande NIET de query die hij bij de vorige post neerzette. In de tweede plaats kunnen we natuurlijk nooit helpen als die dan niet zo slim is om ook de uitkomst van de echo hier te posten. Als we dat niet zien kunnen we er nog geen zinnig woord over zeggen.
Maar goed, dit soort hopeloze hulp acties komen mij te vaak voor, dan houd ik het voor gezien.
Met echo zonder exit
krijg ik het volgende:
UPDATE klaverjassen SET totpunten = 2550 + 3369 WHERE speler = xxx xxxxxxburg Could not update data: Query was empty
Daarbij is het absolute onzin om eerst de waarde van een kolom met een select query op te halen, en deze daarna te gebruiken in UPDATE query.
Dus (zoals Ivo P ook al eens aangaf in dit topic)
<?php
$sql = "UPDATE klaverjassen
SET
totpunten = totpunten + " . (int) $punten . "
WHERE
speler = " . $speler;
if (mysql_query($sql) {
echo 'Update geslaagd';
}
else {
echo 'Update mislukt met query:<br>' . $sql;
}
?>
Sorry maar ik ben net nieuw in php en ik wil niet eigewijs zijn maar ik probeer ook maar iets om het werkend te krijgen.
Ik wil absoluut niet eigenwijs overkomen in deze maar ik loop er gewoon tegen aan.
Verder vind ik alle hulp die ik kan krijgen waardevol en wil ik iedereen bedanken voor de hulp
[size=xsmall]Toevoeging op 17/08/2014 21:08:42:[/size]
Nog even een vraagje;
voor zover ik het begrijp doe ik met deze oplossing toch niks meer dan de waarde van "punten" kopiëren naar "totpunten" of begrijp ik het nu echt niet?
[size=xsmall]Toevoeging op 17/08/2014 21:08:42:[/size]
voor zover ik het begrijp doe ik met deze oplossing toch niks meer dan de waarde van "punten" kopiëren naar "totpunten" of begrijp ik het nu echt niet?
Heb je het al getest? Dan weet je wat er gebeurt: punten wordt opgeteld bij totpunten.