Hoi allemaal

Ik had een vraag betreffende PHP. Ik had graag in mijn variabele PHP en MySQL verwerkt zonder deze uit te voeren.
<?php
$bloopp = "'; \$_GET['dtrade_id'] = \"$dtrade_id\"; include (\"https://www.bloopp-it.com/dtrade/itemshare.php\";); echo'";
?>
Later, nadat deze in de database is toegevoegd, met $bloopp terug weergegeven worden in een echo:
<?php
echo '<div class="text">'.$bloopp.'</div>';
?>
Is dit haalbaar en zou iemand mij een zetje kunnen geven a.u.b.? Heb verscheidene andere manieren geprobeerd door delen weg te laten, andere aanhalingstekens te gebruiken, echter zonder succesvol resultaat.

Alvast bedankt voor de hulp!
- Sven
Oei, dat is absoluut niet wat ik zou willen. Zal de get en include e.d. netjes laten wegvallen!

Nu heb ik ook een idee wat er mis kan gaan...
Bedankt voor de uitleg. :)
Sven Thijssen op 15/08/2014 16:17:31

Misschien heb ik een sprongetje te ver gemaakt en kan ik best $bloopp niet variabel maken door geen PHP in de databsae te plaatsen?

Een database is bedoeld om data (gegevens) in op te slaan. Daarom heet het ding ook een DATAbase ;) Het is niet bedoeld om code in op te slaan.

Ozzie PHP op 15/08/2014 17:34:48

Een database is bedoeld om data (gegevens) in op te slaan. Daarom heet het ding ook een DATAbase ;) Het is niet bedoeld om code in op te slaan.

Zeg dat ook eens tegen de ontwerpers van MySQL (en waarschijnlijk elk ander DBMS). Code van stored procedures wordt gewoon in de database opgeslagen. ;-)

En als je er een beetje over gaat doordenken, slaat zelfs elk versiebeheersysteem alle code op in een database. Ik zie daar ook geen problemen in. Code die in een database staat is eenvoudig toegankelijk vanaf andere systemen. Hooguit is het wijzigen van de code iets lastiger dan wanneer het gewoon in een tekstbestand staat, maar dat kan ook een voordeel zijn.

Reageren