Beste allemaal;
Jullie hebben mij laatst zo goed geholpen, dat ik het nog een keer erop waag!
Al jaren stoort bij dit probleem bij mijn winkel site. Ik heb een volstrekt amateuristische oplossing gevonden, maar nou wil ik het graag goed.
Wie kan me helpen - een heel weekend klooien bracht mij niet de oplossing.
Dit is het probleem: hoe passeer ik variabelen in 'onclick=' commando naar een hoger gelegen directory.
Als ik het zo doe, werkt het perfect:
<form><input name="Mijn buurman" size="1" value="1"><br>
<input type="button" value="Bestellen" onclick='addToBasket("MijnBuurman", this.form["Mijn buurman"].value )'></form>]
----> op voorwaarde dat: het verwijzende HTML-bestand in dezelfde directory staat, als de CGI-directory.
Met andere woorden:
[dir =] BOEKEN
[sub dir =] CGI
[bestand =] boeken.html
In dit geval worden de variabelen "Mijn Buurman" gepasseerd naar het added.php bestand, waarin de prijs en id van dit boek staat. De rest van het php handelt het dan correct af (tot iDeal-betaling of factuur bijvoorbeeld).
PROBLEEM:
Ik wil het bestand boeken.html elders/dieper in de directorystructuur plaatsen. Bijvoorbeeld: ../boeken/literatuur/boeken.html
In dit geval worden de variabelen NIET naar added.php gestuurd. Ik krijg wel de lege pagina (added.php) maar de velden blijven leeg.
Ik heb geprobeerd een change directory commando in het onclick-commando te smokkelen (parent.location en ook location.href, zelfs een <a href...> </a> rond de form) maar niks werkt. Syntaxfouten door mijn onkunde?
Wie weet de oplossing??
Bij voorbaat buitengewoon bedankt.
Aristos
990 views