Door
Chris Dingjan
op 26-08-2014 09:19
gewijzigd op 26-08-2014 12:34
1.012 views
Beste,
Ik ben bezig aan onderhoud van een website, en hierbij heb ik een vraag waar ik tegenaan ben gelopen...
Ik hoop dat ik het duidelijk kan uitleggen.
Ik beheer een webshop (bestaande)
Zodra een klant iets wilt kopen stopt hij het product in de winkelwagen.
Als de klant dan naar de winkelwagen gaat heeft hij de mogelijkheid om het aantal van het product te wijzigen als hij er bijvoorbeeld 2 of meer wilt bestellen (van hetzelfde product)
Hierbij maken wij gebruik van een vrije invoer, mensen kunnen het zelf intypen.
Nu het probleem, In Chrome krijg je automatisch (vanuit chrome) pijltjes naast het vrije invoer veld van het aantal wijzigen, dit vergemakkelijkt het voor de klant.
In IE wordt dit niet automatisch neergezet. Nu wil ik door middel van een php regel bijvoegen dat er in IE dus ook die pijltjes naast het vrije invoer veld komt. Zodoende ze het aantal makkelijk kunnen wijzigen.
Kan iemand mij hierbij helpen?
zie foto:
[size=xsmall]Toevoeging op 26/08/2014 09:20:28:[/size]
Hier het stuk script wat er nu volgens mij bij hoort:
Ik gebruik IE 11 maarja ik weet niet wat de klanten gebruiken van IE dus wilde ik dmv een verandering in de php of een regel toe te voegen er 2 pijltjes bij zetten zoals chrome dat automatisch doet...
dus dan krijgen ze de mogelijkheid voor vrije invoer en de pijltjes te gebruiken om het aantal te veranderen
Helaas is er geen standaard oplossing voor dit probleem.
Het heeft niets met PHP te maken maar enkel met HTML.
De type="number" input is een redelijk nieuw type input dat door IE nog niet ondersteund wordt.
De enige manier is om zelf een oplossing te maken. bijvoorbeeld door twee plaatjes die de pijltjes voorstellen achter de input te plaatsen en met javascript zorgen dat de waarde in de input met 1 verhoogd of verlaagd wordt als er op een plaatje wordt geklikt.
Je moet je echter realiseren dat dergelijke kleine verschillen altijd mogelijk zijn doordat er veel verschillende browsers op de markt zijn. en ja een gebruiker kiest voor een browser en zal dan ook kiezen voor eventuele tekortkomingen. Persoonlijk vind ik het geen onoverkomelijk probleem omdat ie gebruikers ook nog steeds het aantal kunnen wijzigen, zij het niet met de pijltjes.
Ik weet dat deze website vroeger wel pijltjes had en geen vrije invoer.
Toen hadden ze besloten om de vrije invoer te implementeren en de pijltjes weg te halen, nu is het dus zo dat ze het beide willen... Zodoende het voor de klant nog makkelijker en overzichtelijker is...
Maar als er echt geen andere oplossing voor is dan zal ik inderdaad 2 plaatjes met pijltjes met een scriptje erachter moeten maken... Thanks voor je idee! Als iemand anders nog ideeën heeft dan hoor ik dat graag!