Hallo,

Normaal gesproken maak ik altijd gebruik van zelf gepixelde afbeeldingen, tot ik een programma vond waarmee je afbeeldingen om kunt zetten in vector afbeeldingen. Nu lukt dit met de meeste afbeeldingen wel, maar blijf ik problemen ondergaan met kleine afbeeldingen.

Is er een manier om een gepixelde afbeelding dat kleiner is dan 64x64 te vergroten en hier een vector afbeelding van te maken? Een voorbeeld van een mislukte afbeelding:

Gepixelde versie

Vector versie

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Alvast bedankt!

Edit:
Als ik de gepixelde versie vergroot en de pixels "bijvul", hierna nog een keer vergroot en dan weer "bijvul", kom ik op de volgende afbeelding uit:

Hier komt deze vector afbeelding uit:

Als er een tool is die een gepixelde afbeelding "dikker" maakt, is dit ook voldoende.
Alleraardigst!
Je kan toch gewoon de orginele bitmap vergroten in, laten we zeggen: Paint, naar een factor 10?
En dan een SVG er van maken?
Ik heb uiteindelijk besloten toch nog maar geen svg te gebruiken, o.a. omdat dit er niet mooi uit ziet in bijvoorbeeld Chrome. Tussen alle shapes zitten lichte witte lijnen en die zijn niet weg te krijgen.
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Toon eens een screenshot wat je te zien krijgt (en liefst ook de online pagina waar dat gebeurt).

Ik werk ook regelmatig met ingewikkeldere SVG's (tot 20MB stuk) in Chrome en heb dat echt niet.
Zit het niet in het programma wat de SVG van de bitmap maakt?
Lord Gaga,

Dit komt omdat je werkt met een vectorafbeelding. De afbeelding zelf wordt dus niet opgeslagen (pixeltje voor pixeltje) maar je slaat eigenlijk alleen maar wiskundige figuren op (op punt ... bij ... komt een circel van ... bij ...). Wanneer je dus gebruik maakt van een bitmap bestand gebruikt wordt er pixeltje voor pixeltje opgeslagen. Het grote voordeel hieraan is dat de afbeelding telkens bij uitvergroting opnieuw wordt berekent. Hierdoor raad ik je aan om in plaats van Afbeelding.PNG Afbeelding.BMP te gebruiken.

Succes er mee.

Tim
"Wanneer je dus gebruik maakt van een bitmap bestand gebruikt wordt er pixeltje voor pixeltje opgeslagen. Het grote voordeel hieraan is dat de afbeelding telkens bij uitvergroting opnieuw wordt berekent."

Euh... iets zegt mij dat je de plank aardig misslaat.
Ik heb zo geen svg bij de hand, maar als je zoekt op "svg seams", dan vindt je o.a. dit topic, http://www.inkscapeforum.com/viewtopic.php?f=28&t=12650, waar hetzelfde probleem met de dunne lijntjes wordt beschreven.

Ik heb dit probleem trouwens met alle programma's die ik geprobeerd hebt om de svg op te slaan.

Reageren