Nu is het vreemde dat mijn firewall vervolgens aangeeft dat het programma verbinding wil maken met een ip-adres dat overeenkomt met een ip-adres van mijn internetprovider.
Dus nu vraag ik me af wat dat localhost dan precies inhoudt. Ik ga er vanuit dat als ik een url doorstuur naar mijn localhost, dat ik de url als het ware doorstuur naar mijn eigen computer. Klopt dat? En omdat mijn computer er niks mee kan, gebeurt er ook niks mee. Althans dat dacht ik. Maar op de een of andere manier lijkt het nu alsof ie de url doorstuurt naar mijn internetprovider. Zou dat kunnen????
Hij word lokaal door gestuurd dus.
Heb je toevallig je wan ip poort openstaan? Want het lijkt erop vanuit gaande je verhaal dat je firewall de applicatie wel toe staat om wat te doen.
Ik kan m in de firewall gewoon blocken dus dat is op zich het probleem niet. Waar het om gaat is... ik geef in de windows host file aan dat ie dus naar ip 127.0.0.1 moet gaan, maar de firewall zegt dat ie naar een ander ip wil gaan (van de internet-provider). Hoe kan dat? Wordt ie eerst naar de localhost gestuurd en van daaruit doorgestuurd? (Ik heb geen draadloos trouwens, gewoon via een kabel).
@WD Freak, wat bedoel je? Hij gaat naar 127.0.0.1, maar mijn firewall geeft vervolgens aan dat ie naar een ander ip-adres gaat (dat van mijn internet-provider). Hoe kan dat? Weet de localhost niet wat ie ermee moet doen en stuurt ie 'm vervolgens door naar de internet-provider?
Ivo, geen idee. Maar juist omdat ie naar een IP van mijn internetprovider gaat vind ik het raar. Misschien ziet het programma inderdaad dat local host niet werkt, en dan stuurt ie 'm naar een andere poort die geconfigureerd staat naar het/een ip-adres van mijn internet-provider??? Zou dat kunnen?
Nee, sorry... dat komt omdat ik IE zo heb ingesteld. Als ik het in Firefox doe dan krijg ik deze melding:
Kan geen verbinding maken
Firefox kan geen verbinding maken met de server op localhost.
Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.