Beste leden,

Met mijn poll heb ik wat hulp nodig. Het gaat met name om het valideren van velden.

Mijn poll bestaat uit 3 vragen:
1. Ging alles goed tijdens het bestellen? "ja" | "nee"
2. Zijn er dingen die verbeterd moeten worden? "ja" | "nee"
3. Wilt u verder nog wat kwijt ? "ja" | "nee"

De antwoorden ja en nee zijn via een radio-button aan te vinken

Op het moment dat iemand bij vraag 1 nee aan klikt word er een tekst veld getoond, dit gebeurd via de fadeIn functie. Naast de fadeIn krijgt het veld ook de status required "true" mee. Dit zodat als men bij vraag 1 ja invult het formulier zonder tekst word verstuurd.

Dit geld het zelfde bij vraag 2 en 3.

Dit werkt zoals ik het geprogrammeerd heb.

Nu wil ik dit gaan uitbreiden met een shake functie.
De basis hiervoor snap ik en werkt ook, alleen weet ik niet hoe ik dit moet programmeren met mijn poll.

De shake functie moet worden toegepast op het veld dat required is ofte wel actief is.

Nu weet ik dat ik dat met if en else kan oplossen bij 1 vraag, maar ik zit met 3 vragen die gevalideerd moeten worden en de shake moet worden toegepast op de velden die leeg zijn.

Hier is mijn poll in jsfiddle

Mochten jullie meer info willen dan hoor ik het graag.

Groetjes Jop
Persoonlijk zou ik het tekstvak bij vraag 1 NIET verplicht stellen.
Eigenlijk gewoon het hele formulier niet... wat als ik dat niet wil? Of is het echt pas nadat de bestelling definitief is?
Beste Eddy,

Alvast dank voor de reactie. Stel dat iemand bij vraag 1 nee aanklikt en verder geen commentaar erbij heeft kunnen wij geen verbeteringen doorvoeren. Mensen zijn niet verplicht de poll te beantwoorden ze kunnen kruisje klikken. De poll word pas actief nadat de bestelling ook echt is afgehandeld en de klant alles thuis heeft. Ze zijn wel verplicht commentaar te geven als ze vraag 1 nee en bij vraag 2 ja invullen.
Jop, Ook bij jou geldt net als bij het topic van Yoeri dat je moet beginnen die <button type="submit"> te veranderen naar een <button type="button"> om te voorkomen dat je formulier direct verzonden wordt.

Vervolgens kun je op de <button> een click event hangen en in de functie die dan aangeroepen wordt ga je het form valideren. Het valideren houdt in jouw geval in bij elke vraag controleren of er aanvullende info nodig is en als dat zo is of die ook is ingevoerd in het tekstvak. Indien het tekstvak leeg is geef je een shake of een andere stijl. Indien de validatie goed is verlopen ga je pas het form submitten. Ook dit kun je uit de code halen die ik bij Yoeri geplaatst heb. http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/waarom-moet-ik-2-keer-klikken-/95858/last/

Reageren