goedemiddag

Ik heb een vraag ik heb een maffia spel en zou daar graag naast de huidige landen een extra wereld er naast willen maken zo dat de leden op 2 verschillende wereld`s kunnen spelen alleen weet ik niet goed hoe ik dit maak heeft iemand hier een optie voor.

mvg. anton
Het ligt echt aan hoe je game opgebouwd is, je kan een database-tabel maken met 'werelden', waarnaar de spelers over kunnen schakelen.
hoe doe ik dit precies zou je misschien eens even kunnen mee kijken op mijn spel en dan uitleg er over kunnen geven als dit mogelijk is en toegestaan is natuurlijk
Heb je zelf goede ervaring met PHP? Zo ja, vertel dan eens in een tiental regels hoe je spel werkt, en hoe je database-structuur eruit ziet.

Als je geen ervaring met PHP hebt, dan lijkt het mij raadzamer om PHP te leren of een vacature aan te maken in het vacature-forum op onze site.
nou het zit zo ik heb genoeg kennis er in en de huidige database die ik nu heb staat er een door link naar de mysql airport daar verwijst hij nu heen maar ik wil juist hebben dat hij dan verwijst naar een tabblad dat men kan kiezen welke wereld hij of zij speelt en dat krijg ik niet lekker voor elkaar daar zit ik nu mee. dus moet ik een ander tabel aan gaan maken om daar de andere werelden dan in te zetten en dat hij ook door linkt naar de mysql dan?
Je wilt een tabblad aanmaken in je spel begrijp ik?
ja dat ook maar als ik me niet vergis moet deze natuurlijk ook samen werken met de database natuurlijk
Ja, maar dat lijkt me toch geen probleem? je kan toch je huidige database connectie gebruiken?
ja dat wel stel je voor ik gebruik de gegevens van de huidige airport bij wijze dan zit ik er mee dat ik niet precies weet hoe ik deze ombouw tot keuze menu dat heb ik nog nooit gedaan
Kan liever met relevante code (tot +/- 20 regels) aan. Want het is zo anders erg lastig gezien ik geen idee heb van je script.
Als ik het zo lees dan is je kennis van PHP en van programmeren in het algemeen zo goed als nihil Anton. En nou wil ik niet lullig doen maar ik denk dat een maffia-spel maken/uitbreiden nou niet bepaald een beginnersklus is. Ben je echt vastberaden dan wil ik je toch adviseren om eerst met kleine projectjes te gaan beginnen. phptuts.nl is een prima website om mee van start te gaan.

Hier zou je minimaal de PHP beginnershandleiding en de SQL beginnershandleiding doorlopen moeten hebben. Is je maffiaspel (gedeeltelijk) in OOP geschreven dan kun je ook de OOP Beginnershandleiding aan het rijtje toevoegen.

Ter indicatie: Trek er maar gerust een jaar voor uit eer je een klein beetje routine gaat krijgen.

Tot slot: De handleidingen lezen is niet voldoende. Je zult het ook moeten toepassen en zorgen dat je goed begrijpt wat een stukje code doet zoals bijvoorbeeld een foreach, for, en andere lussen maar ook vooral het werken met array's en SQL heeft echt een behoorlijke diepgang.

Reageren