Door
xander hoogendoorn
op 19-11-2014 13:40
gewijzigd op 19-11-2014 13:40
1.500 views
Ik heb gisteren xammp geinstalleerd nadat ik vorige week php geïnstalleerd had en veel foutmeldingen kreeg zonder resultaat
en kreeg problemen met het installeren dat door de port 80 en 3306 instellingen apache2 en mysql niet goed geinstalleerd waren.
gegoogled om het probleem op te lossen dus ik had daarna alles running.
dacht ik ten minste.
want nu krijg ik als ik de volgende tekst intype
Welkom bij XAMPP voor Windows Version 1.6.4 !
Gefeliciteerd!!
U hebt XAMPP succesvol op dit systeem geïnstalleerd!
U kunt nu beginnen met het gebruiken van Apache en de bijbehorende pakketten. Als eerste kunt u »Status« proberen op de linker navigatie-balk om na te gaan of alles goed werkt.
Na het testen kunt u de voorbeelden onder de link 'test' bekijken.
Als u wilt beginnen met programmeren in PHP of Perl (of wat dan ook) kijk dan eerst in de XAMPP handleiding en leer daar meer over uw XAMPP installatie.
het was inderdaad een typefout issue, dank je wel voor je hulp, ik was al bang dat php en apache niet werkten, php en html als extentie waren een issue
In windows wordt geen verschil gemaakt tussen hoofd en kleine letters maar in Linux Wel. Daar is een map Pictures echt anders als een map pictures. Dezelfde problemen kun je tegenkomen in database systemen. Daarom hou ikzelf alles in de database in kleine letters. In de bestandsnamen doe ik dat ook als ik deze zelf aanmaak maar ik werk ook met libraries die wel hoofdletters gebruiken en dat hoeft geen probleem te zijn als je maar consequent bent.