Hallo,

Allereerst heb ik geen idee onder welke categorie ik deze vraag moet stellen, dus ik hoop dat het hier goed staat.
Een aantal dagen geleden heb ik een e-mail gestuurd naar het bedrijf waar ik afgelopen jaar stage heb mogen lopen met daarin de vraag of ik er misschien een bijbaantje zou mogen nemen.

Omdat ik niet te veel loon wil vragen, om niet al te hebberig over te komen, heb ik wat rond gezocht op internet naar wat voor een junior programmeur (ik heb geen idee of dit bij een bijbaantje ook zo wordt genoemd) een fatsoenlijk loon is om te vragen / krijgen.

Hoe denken jullie hierover?

Alvast bedankt!
>> ik heb geen idee of dit bij een bijbaantje ook zo wordt genoemd

Ja, dat noemt men een loon of een salaris.

Lijkt me handiger dat je eerst de reactie van het bedrijf afwacht alvorens je zelf bedragen gaat noemen.

Daarnaast moet je weten hoeveel dagen je gaat werken, en hoe graag het bedrijf jou wil hebben (wat is je toegevoegde waarde?). Het is nog steeds crisistijd, dus de meeste bedrijven staan niet echt te popelen om mensen aan te nemen. En momenteel is het zo, voor jou 100 anderen. Dus als je teveel salaris vraagt, nemen ze wel iemand anders. Je kunt op internet eens zoeken naar termen als "salaris check" en "loonwijzer". Er zijn online "tools" waarmee je een salaris kunt berekenen (meestal op basis van een volledige werkweek, dit moet je dan terugrekenen naar het aantal dagen dat jij gaat werken). Zie het genoemde bedrag overigens niet als de keiharde waarheid, maar meer als een indicatie.
Nog iets aan mijn opmerking gehad? Of heb ik er voor jan met de pet energie in gestoken?

Reageren