Hallo,
Ik heb een reeks selects met een bepaalde class met opties Ja en Nee.
Hoe kan ik met jQuery een controle uitoefenen of in één van deze selects 'Ja' is aangeduid?
Rekening houdende dat er nog meerdere selects met andere classes aanwezig zijn.
Voorbeeld:
<select name='vr1' class='groep1'><option value='ja'>Ja</option><option value='nee'>Nee</option></select>
<select name='vr2' class='groep1'><option value='ja'>Ja</option><option value='nee'>Nee</option></select>
<select name='vr3' class='groep1'><option value='ja'>Ja</option><option value='nee'>Nee</option></select>
<select name='vr4' class='groep2'><option value='ja'>Ja</option><option value='nee'>Nee</option></select>
<select name='vr5' class='groep2'><option value='ja'>Ja</option><option value='nee'>Nee</option></select>
<select name='vr6' class='groep2'><option value='ja'>Ja</option><option value='nee'>Nee</option></select>
nadat deze pagina geladen wordt (gegevens uit DB bepalen de selected waarde), moet ik kunnen nazien of in één van de selects met class 'groep1' ergens ja is aangeduid, hetzelfde voor de selects met class 'groep2'.
Indien dit zo is, moeten de andere selects van diezelfde class, die op nee staan disabled worden. zoniet (dus overal is nee aangeduid) moet er niets van die class disabled worden
Komt erop neer dat de gebruiker per class maar één select op ja kan zetten.
Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen, zoniet, ask me :-)
Alvast bedankt!
Groetjes,
Jan
1.457 views