Hoe kom je op 99,8% ?
Mijn wachtwoorden staan er bijvoorbeeld al niet in, ik heb er stuk of 8 en geen een staat er in, en van die 8 zijn 7 Engelse woorden
Mijn wachtwoorden staan er ook niet in. Maar je mag (moet) aannemen dat wij als meer technisch aangelegde webdevs wachtwoorden vaak anders kiezen dan de gemiddelde gebruiker.
Dat klopt dat is ook waar, doe ICT dus weet hoe gebruikers denken met hun wachtwoord
Mijn wachtwoord(en) onthoud ik gewoon, mijn school wachtwoord is 28 karakters lang en dan zie je mede-leerlingen die "Password1" gebruiken :')
Gebruik altijd verschillende wachtwoorden en ikzelf laat het ook afhangen van de importantie van het systeem, dus bijvoorbeeld phphulp gewoon wachtwoord phphulp1 en mijn bank wachtwoord a11ZihW2x!
Kevin Jager op 05/12/2014 14:36:13

Hoe kom je op 99,8% ?

Dat vraag ik me ook af. Uit het artikel valt af te leiden dat hij uitgaat van 1,3 miljard gebruikers. Op basis van een steekproef van 6 miljoen wachtwoorden (nog geen half procent van het totaal) is het dan onmogelijk zo'n nauwkeurig resultaat te verkrijgen.

Maar dit soort beweringen doet het goed in de media en er is toch geen hond die het controleert...

Reageren