Ik ben zelf geen developer hier, maar ik heb nog nooit gehoord dat er al boetes uitgedeeld worden aan de kleinere websites. Niettemin zou het wel moeten horen.
Ik kan het topic wel even over de heg gooien bij van het Bug- en Features-forum.
Johan de wit op 17/12/2014 10:08:19
Het zonde als een boete komt terwijl ads bijna niks oplevert.
Ik ben zelf geen developer hier, maar ik heb nog nooit gehoord dat er al boetes uitgedeeld worden aan de kleinere websites. Niettemin zou het wel moeten horen.
Ik kan het topic wel even over de heg gooien bij van het Bug- en Features-forum.
[quote="Johan de wit op 17/12/2014 10:08:19"]
Het zonde als een boete komt terwijl ads bijna niks oplevert.
Knap dat je daar wat over kan zeggen?
[/quote]
Eerst wil ik je bedanken voor het verplaatsen naar het juiste plaats.
PHPhulp heeft een goed (overal) toegankelijk privacy statement waarin het gebruik van cookies bovendien goed is toegelicht. De cookiewet stelt geen weerzinwekkende pop-up nag screen verplicht: een cookiemelding mag ook een andere vorm hebben.
Wel zijn er plannen in voorbereiding om de cookiemelding een uniformer uiterlijk te geven:
...en je moet kunnen aantonen wie allemaal op ja of nee hebben geklikt.
En hoezo moeten we dat kunnen aantonen? Officieel moet je voor tracking-cookies zoals Analytics wel de gebruiker de keuze geven, maar andere functionele cookies (zoals de compact-cookie hier op PHPhulp) hoef je niet te vragen.
Aar, er wordt ook een cookie gezet door googleads.g.doubleclick.net.
Hoewel dat een third-party cookie is, moet PHPhulp er als eindverantwoordelijke toch toestemming voor vragen.
Aar, er wordt ook een cookie gezet door googleads.g.doubleclick.net.
Hoewel dat een third-party cookie is, moet PHPhulp er als eindverantwoordelijke toch toestemming voor vragen.