Hallo allemaal,
Ik ben voor school bezig met een website te maken. Mijn taak was het inlog systeem in elkaar zetten.
Ik heb al aan veel eisen voldaan alleen de eis van het blokkeren van een account na een aantal keer inloggen krijg in niet voor mekaar.
Omdat we nog niet zo goed zijn in het programmeren in PHP moeten we maken wat we kunnen en de minimale eis was:
- Na 3x het verkeerd invullen van een wachtwoord op dezelfde username moet er een pop-up komen ( of text) dat dit account geblokkeerd is.
Dit betekend dat het echt blokkeren van een account via evt. sessies niet nodig is. Zo zou je dan bijvoorbeeld gewoon de pagina kunnen sluiten en het opnieuw gaan proberen.
Ik had in gedachte het zo te maken:
-In de database heb ik een tabel accounts met daarin : klantnr, username, password en attempts.
-Als de persoon een verkeerd wachtwoord invoert bij de bestaande username moet het attempts met 1 omhoog gaan.
-Als het attempts 3 heeft bereikt komt er een pop-up die zegt dat het account geblokkeerd is en vervolgens word het aantal attempts weer op 0 gezet.
Ik loop nu direct al vast omdat we nog niet veel hebben gewerkt met SQL query's en zou graag willen vragen of iemand mij een beetje op weg kan helpen.
Ik heb verder al een beetje gezocht op het forum maar daar deden ze de brute force iets te ingewikkeld voor mij met het gebruiken van IP's.
Alvast bedankt,
Groetjes Youri.
1.689 views