Door
Lord Gaga
op 07-01-2015 17:47
gewijzigd op 07-01-2015 17:50
2.242 views
Hallo,
Ik ben nog steeds bezig met het proberen te installeren van een SSL certificaat, en nog steeds is dit niet gelukt.
Nu vroeg ik me dus af of er enkele voorwaarden aan vastzitten op het laten slagen.
Op dit moment beschik ik over het volgende:
- 1 cloudbox bij Versio
- 1 virtual machine (1 IP)
- 1 DirectAdmin licentie
Omdat ik maar 1 IP heb, kan ik geen gebruik maken van nameservers. Ik maak nu dus gebruik van Versio's DNS beheer.
Zou het voor mij op deze manier mogelijk moeten zijn om een SSL certificaat te installeren? Of voldoe ik niet aan bepaalde voorwaarden?
Zelf zie ik geen beperkingen. Ik raad wel aan om SNI aan te zetten in DirectAdmin als je dat nog niet gedaan hebt. Vanaf dan kan je meerdere SSL-certificaten uitdelen binnen een enkel IP-adres.
Alleen jammer voor de generatie met de oude browsers.
Alleen jammer voor de generatie met de oude browsers.
Dat snap ik niet helemaal, de aanpassingen die ik maak zijn toch server-side? Dan zou dit toch overal hetzelfde moeten zijn.
Overigens kan ik naast 1 IPv4 adres een onbeperkt aantal IPv6 adressen aanmaken. Zou ik hiermee wel gebruik kunnen maken van nameservers en SSL voor verschillende IP adressen?
Niet iedereen heeft nog IPv6 ondersteuning. Dus ik zou als je SSL op meerdere domeinen via IP wilt gebruiken, gewoon SNI aanzetten. Kleine config-parameter in DirectAdmin.
In eerste instantie wil ik maar 1 domein hosten. Het probleem waar ik tegen aanloop is dat GeoTrust (via Versio) mijn CSR niet accepteert. Nu zegt de Helpdesk dat het niet mogelijk is een SSL certificaat te koppelen aan een domein van het 'admin' account. Maar bij het aanmaken van een andere gebruiker (admin, reseller en user alle 3 al geprobeerd.) krijg ik het ook niet voor elkaar.
Ik maak via DirectAdmin een CSR code aan en deze vul ik in bij Versio voor een heruitgifte. Vervolgens krijg ik een e-mail waar enkel in staat dat de heruitgifte is mislukt. En ik heb dus geen idee waar het fout gaat.
Ik heb bij Versio al een ticket aangemaakt, ik wacht nog steeds op antwoord. Ondertussen ben ik zelf dingen aan het proberen want ik vermoed dat de fout ligt bij mijn beperkte kennis van dit soort zaken.