Ik heb in mijn form een anchor staan zodat na een foutmelding in mijn form de pagina niet helemaal naar boven scrollt. Helaas krijg ik dan een /#contact achter mijn url.
Is het mogelijk om deze anchor niet zichtbaar te maken in mijn url?

Bedankt alvast
Bedankt :) kan ik dit ook toepassen op een input submit?
Ja, gewoon op de submit-knop ook die class toepassen?
Helaas krijg ik met dit script nog steeds de anchor toevoeging (#contact) in mijn url te zien
Heb je goed opgelet dat het voorbeeld een <span> gebruikt inplaats van een <a href></a>? Plaats anders even wat relevante code hier dan kunnen we kijken waar het fout gaat.
De bovenstaande manieren gaat natuurlijk nooit werken als je het formulier via PHP wilt valideren. Waarschijnlijk doe je action="#contact" waardoor er altjd een #contact achter je url komt. Wat je kunt doen is een hidden input veld maken en die vullen als het formulier verstuurd is. En dan via javascript kijken of input veld geset is via javascript en dan naar de achor scrollen.

<?php
	echo '<form action="" method="post" id="contact">
		<input type="hidden" name="achor" value="'.('post' == $_SERVER['REQUEST_METHODE'] ? 1 : 0).'" />
	</form>';
?>

$(document).ready(function() {
	var value = $('#search input[name="achor"]').val();

if (1 == value) {
		$('html, body').stop().animate({
           		 'scrollTop': $('#search').offset().top
        	}, 900, 'swing', function () {});
	}
});

Offtopic, wat me tegenwoordig steeds vaker opvalt is het 'niveau' van de reacties. Mensen geven heel snel antwoord zonder verder te kijken dan hun neus lang is. Net zoals boven staande reacties. Mensen denken aan simpele javascript oplossingen en niet even over 'form, valideren ofzo'. Ligt dit aan mij of

Reageren