Van een drukkerij heb ik een cd gekregen met een ontwerp. Daarbij hebben hun een lettertype gebruikt genaamd HelveticaNeueEastA

Echter zijn dit geen windows lettertypes.
Een aantal bestanden zonder extensie met een grootte van 0 kb. Dat zal wel voor apple oid zijn.
Hier kan ik dus weinig mee..

Weet iemand een goeie site waar je veel lettertypes kan downloaden ? Het liefst uiteraard dit lettertype. zelf heb ik gezocht.. maar ik kan weinig vinden...

Deze lettertypes zoek ik:

-HelveNeuEasABol
-HelveNeuEasABolObl
-HelveNeuEasARom
-HelveNeuEasARomObl
-HelveNeuEasAThi
-HelveNeuEasAThiObl
-HelveticaNeueEastA

Of kan je dit omzetten voor windowsgebruik ?

Alvast bedankt !
Bienze schreef op 10.09.2005 19:42
Probeer deze site eens?

Geprobeerd.. echter vindt ik helaas slechts iets wat ergens staat.. (niet downloadbaar.. ) en iets wat op een cd staat.. :(
Wat voor windows gebruik je? En welke extensies hebben die lettertypen? Er zijn een paar lettertypen die in een formaat geintroduceerd door adobe zijn (opentype en andere lettertypen bedoeld voor publicaties in bijvoorbeeld postscript).

Vanaf Windows 2000 zijn deze ondersteund. Anders moet je even adobe opentype installerne.
Waarom neem je niet de makkelijkste oplossing, vraag de drukker om het lettertype.
Ik heb het lettertype van de drukkerij.. echter is dat allemaal voor Mac, dat werkt niet op een windows pc.

De lettertypes die ik heb zijn extensieloos, en volgensmij ook gewoon leeg.. als ik ze open met kladblok.. niets..
Zijn inderdaad Mac lettertypen (gebruik ze hier met veel plezier) Wacht maar even, ik probeer ze wel even om te zetten naar ttf...

edit: converteren wil zo niet (windows programma's draaien nogal moeizaam op een mac) dus hier het .dfont bestand. Zal je zelf nog even moeten zoeken naar een dfont to ttf converter

Reageren