hallo, ik heb hier een query, en die is fout, maar ik kan de fout niet vinden.
<?
mysql_query("INSERT INTO `kw_users` (`user` , `pass` , `mail` , `sdate` , `lvl`, `actcode` , `vnaam` , `anaam` , `geslacht` , `about` ) VALUES ('".$_POST["uname"]."', '$dbpass', '".$_POST["mail"]."', '$sdate', 'normal', '$code', '".$_POST["vnaam"]."', '".$_POST["anaam"]."', '".$_POST["geslacht"]."', '".$_POST["over"]."'");
?>
dit is de error:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

maar ik kan die '' niet vinden...
zet voor deze regel eens:

<? echo "INSERT INTO `kw_users` (`user` , `pass` , `mail` , `sdate` , `lvl`, `actcode` , `vnaam` , `anaam` , `geslacht` , `about` ) VALUES ('".$_POST["uname"]."', '$dbpass', '".$_POST["mail"]."', '$sdate', 'normal', '$code', '".$_POST["vnaam"]."', '".$_POST["anaam"]."', '".$_POST["geslacht"]."', '".$_POST["over"]."'" ?>

Waarschijnlijk is een van je variabelen leeg.
Nee. Je mist aan het einde een haakje sluiten
je hebt dit

mysql_query("INSERT INTO ... VALUES (....");

Dit moet natuurlijk :) zo zijn

mysql_query("INSERT INTO ... VALUES (....)");
Geweldig gevonden Barman!!
Dit soort foutjes gebeuren mij ook en dan denk je van hoe is dit mogelijk en lees je keer op keer alles door en "zie" je de fout gewoon niet...

Daarom vind ik dit forum geweldig want het gaat er niet om dat je lui bent of een ander het werk wil laten doen maar wanneer je (zoals ik) alleen werkt en bent dan zie je soms gewoon niet waar de fout zit en dan is een beetje hulp van een ander die alles leest met een frisse zin meer dan welkom **smile**
En zo is het :D

Reageren