Ik ben bezig met het ontwikkelen van een framework.
Stel ik heb de volgende routes:

<?php
$router = new Router();

$router->addRoute("/", "HomeController", "index");
$router->addRoute("/{category}", "CategoryController", "show");
$router->addRoute("/{title}", "ContentController", "show");
?>

Stel ik heb een categorie "schoenen" met de url /schoenen en een pagina "over-ons" met de url /over-ons. Hoe weet het framework of het een categorie of een pagina betreft?
Klopt, maar het probleem is dat ik dan /category in mijn URL heb, wat niet erg SEO vriendelijk is.
Dat zie je nergens.
Waarom zou /category in je URL opeens niet SEO vriendelijk zijn? Het lijkt me namelijk juist wel, omdat je dan de naam erachter een waarde meegeeft. Het is geen artikel, maar een category. Dat lijkt me erg waardevol.
Zonder het voorvoegsel category kan in principe ook maar het gevaar dat je loopt is dat je overlappingen krijgt met andere (statische) pagina's en/of delen van de website

>> http://jouwdomein.nl/contact

Is contact nu een category of gaat het hier om de contact pagina met adresgegevens van het bedrijf?

Verder ben ik met Wouter eens en doe ik er nog een schepje bovenop: /category/... PRIMA SEO VRIENDELIJK!
Frank Nietbelangrijk op 24/01/2015 00:44:29

Zonder het voorvoegsel category kan in principe ook...

Hoe zou ik dat kunnen bereiken dan?
zo :-)

route: /{category}
controller: ShopCategory
action: show

Dat gaat niet werken, aangezien het ook een contentpagina zou kunnen zijn.
Dat zei ik dus al.

Kan wel maar is het verstandig?

stel je hebt deze routes in deze volgorde:

/home
/about
/contact
/{category}

omdat de variabele route onderin staat zullen de drie eerste eerder gevonden worden bij een vergelijking. het wordt echter wel een probleem als je een category hebt die home, about of contact heet.

Reageren