Goedenavond allemaal,

Ik zit momenteel met het volgende probleem. Ik heb een PC gekregen (gebruikte vista) en wilde hier even een nieuwe windows op gooien. Nu heb ik het beeldscherm aangesloten (VGA) en start ik de pc op. Ik krijg gewoon beeld en kan ik de bios komen. Vervolgens wil hij windows vista starten en krijg het scherm geen signal meer, en vervolgens gaat de pc in slaapstand.

Raar vond ik het, dus toen een ander scherm erbij gepakt met een HDMI aansluiten. Precies hetzelfde gedaan, en ik krijg precies hetzelfde resultaat? Hoe is dit in godsnaam mogelijk? Heb dit probleem nog nooit gehad. Gaat om een onboard videokaart.

Alle tips zijn welkom.
Scherm kan vermoedelijk de standaard resolutie niet aan.
Met een ander scherm of veilige modus zo laag mogelijk stellen dan herstarten met het voorziene scherm. en juist instellen
Update: Hij ging dus automatisch op de slaapstand, vervolgens het scherm weer aangedrukt en nu behoud ik wel het beeld (24inch scherm). Morgen gaat hij naar mijn broertje, alleen die heeft een 19inch scherm. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij hem sowieso pakt?
Heb dit probleem ook 2x gehad, betrof in beide gevallen monitoren van Samsung.

Het kan helpen om via het menu in je monitor (zo je die een hebt) de fabrieksinstellingen te herstellen, of te kijken of ie kan detecteren wat voor verbinding (VGA/HDMI) er gebruikt moet worden (probeer de smaken uit: auto detectie, specifieke modus, kijk wat werkt).

Na wat gepingel moet dit probleem opgelost zijn, anders loont het de moeite een andere HDMI kabel te proberen (hier zit volgens mij ook nog enige variatie in, sommmige kabels hebben een "-" aansluiting, andere een "+"). Heb daar verder geen verstand van maar dat lijkt ook op een of andere manier uit te maken.

Reageren