Hallo allemaal,

Iemand vroeg aan mij hoe je advertentie per klik kan instellen, hij heeft namelijk 3 dingen in 1 campany dat zijn percentage, per klik en per view.
Ik ben nog nieuw met google ads dus om zeker te zijn wilde ik even vragen hoe dat instelbaar is.

Met vriendelijke groet,
Johan
kun je dit beter uitleggen ik snap niet goed wat je bedoelt?
Php knipper op 31/01/2015 18:00:35

kun je dit beter uitleggen ik snap niet goed wat je bedoelt?

Je hebt drie soorten manieren om advertenties te plaatsen:

1 views
2 kliks
3 nog iets met percentages

Hoe kan je alleen voor de kliks gaan?
Bij Google AdWords adverteer je in principe standaard met een CPC (cost per click).
Dat wil zeggen: niet met een CPM (cost per thousand views) en ook niet met een CPL (cost per lead: een percentage).

Die basisconcepten zijn simpel, maar je kunt er als beginner in verdwalen.
Begin in twijfelgevallen gewoon een schone campagne.
Ward wat raad je aan cpc, cpm of cpl?
Het hangt er maar van af.

Voor een adverteerder is een cost per lead (CPL) het voordeligst: je betaalt dan pas als je er een nieuwe klant bij hebt. Daarna is een cost per click (CPC) het aantrekkelijkst, omdat je alleen betaalt wanneer iemand heeft doorgeklikt.

Bij een cost per mille (CPM) betaal je al bij een impressie, dus voor de weergave van de advertentie. Die vorm van reclame maken is vooral belangrijk als je naambekendheid wilt vergroten en een merknaam in het hoofd van de kijkers wilt "branden".

De complicatie is het feit dat de publishers die je advertentie plaatsen, er ook aan willen verdienen. Dan is een cost per lead (CPL) alleen interessant als de conversie hoog is. Anders zijn zij beter af met een cost per click (CPC). Kwestie van geven en nemen dus, zoals bij veel dingen in het leven.
Dank je wel Ward, zodra bezoeker een bestelling plaats is CPL? Dan is het inderdaad beter om beetje klanten te krijgen dat je later iets groter aan kan pakken.
Hoe krijg je conversies geverifieerd? Want al meer dan 24 uur wacht ik hier op en het status is nog steeds niet gewijzigd want hij geeft Niet geverifieerd aan. Daardoor kan ik ook geen CPA Campagne aanmaken want nadat je op Opslaan en daargaan klikt dan krijg je een rode zin als dit "Als u de geselecteerde biedstrategie wilt gebruiken, moet u meer conversies genereren."

Stappenplan:

stap 1: Campagne is ingevuld
stap 2: Conversies is aangemaakt maar nog niet geverifieerd
stap 3: Conversies broncode is tussen <body></body> geplaatst
stap 4: Campagne opslaan maar dat lukt niet

Zijn er meerder phphulp leden die hier last van hebben?

Groetjes

Reageren