Beste,

Ik ben bezig met het genereren van PDF bestanden met DOMPDF. Hierbij lukt het mij niet om de paginanummering mooi weer te geven op de pagina. Ik heb wel een paginanummering op alle pagina's verkregen. Dit doe ik doormiddel van de volgende code:

<div id="footer">
	<hr />

<div id="floater">
		<p>
			Auteur: Nick Smit<br />
			Datum: {$date}
		</p>
	</div>
	<div id="pagenumber">
		<p>
			<script type="text/php">
if ( isset($pdf) ) { 
    $pdf->page_script('
        if ($PAGE_COUNT > 1) {
            $font = Font_Metrics::get_font("Helvetica", "bold");
            $size = 16;
            $pageText = "Pagina " . $PAGE_NUM;
            $y = $pdf->get_height() - 40;
            $x = $pdf->get_width() - 35 - Font_Metrics::get_text_width($pageText, $font, $size);
            $pdf->text($x, $y, $pageText, $font, $size);
        } 

');
}
			</script>
		</p>
	</div>
   </div>

Het probleem is nu dat de teskt niet dezelfde opmaak heeft als de rest van mijn tekst waardoor het er erg onprofessioneel uit ziet(zie afbeelding).

Nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om de variabele $PAGE_NUM elke keer als mijn footer ingeladen word opnieuw word opgehaald waarna deze word geprint op de pagina. Ik heb hier niets over kunnen vinden op google.

Of is de mogelijkheid om de tekst de juiste opmaak mee te geven gemakkelijker?

Hopelijk kan iemand mij helpen en bij voorbaat bedankt.

Nick.
Google, eerste resultaat

Scroll naar Is there a way to add headers and footers or page numbers?.

Hier staat: Use the CPDF_Adapter::page_text() method to set text that will be displayed on every page:

Is dat wat je zoekt?

EDIT: tweede resultaat

Alles wijst een beetje in dezelfde richting, waar heb jij op gezocht? :D

Mijn zoekopdracht was "dompdf page numbers"

Bedankt voor je antwoord Thomas.

Ik heb inderdaad dezelfde topics gevonden(via een andere zoekopdracht ) maar daarmee kom ik op het resultaat wat ik als afbeelding heb toegevoegd in de startpost.

Ik zou graag de tekst 'Pagina x' met de zelfde opmaak krijgen als de rest van het document.
Maar het uiterlijk van de tekst stel je toch zelf in in het bovenstaande code-fragment (regel 16 en 17)?

Misschien helpt het als je een voorbeeld geeft van hoe je het er dan wel uit wilt laten zien.

Wil je daarbij ook onderscheid maken in wat je weergeeft op verschillende pagina's?

Ik denk dat ik nog steeds niet begrijp waar het probleem precies zit.

EDIT: Wellicht wordt de font die je wilt gebruiken niet gevonden, en valt de code terug op een standaard fonttype?
@Thomas: Super bedankt voor je antwoord. Het font werd inderdaad niet gevonden. Deze heb ik nu toegevoegd en het werkt nu perfect. Ik kan weer even verder borduren :)

Reageren