Hallo,
Hoe kan ik ervoor zorgen dat een als je op een webpagina komt er een loader wordt weergegeven op de plek waar een afbeelding wordt geladen, zodat je de afbeelding niet als een slide-bottom effect ziet laden.
Heb in CSS geprobeerd met img > background, maar dat lukt niet.
Ik ben benieuwd waarom je dit zou willen doen? Is het zodat content niet verspringt (in dat geval: geef afbeeldingen een afmeting)? Of een andere reden?
Je zou ook de oorzaak kunnen aanpakken? Het klinkt alsof de bestandsgrootte van de afbeelding nogal fors is en/of de afbeeldingen niet snel worden geserveerd? (in dat geval: gebruik lagere resolutie varianten / thumbmails of richt een aparte (media) server in voor dit soort bestanden)
Ik denk haast dat er geen andere mogelijkheid is dan dat al/dit soort afbeeldingen apart geserveerd moeten worden zodat je er zo'n loading-laag tussen kunt wringen. En dan gebruik je bijvoorbeeld jQuery om een afbeelding op te halen. Maar hiermee volg je niet echt een "natuurlijke opbouw" van je pagina, of het het waard is om (ook) de toegankelijkheid tot je media op deze manier op scherp te stellen enkel voor het bereiken van een visueel effect is aan jou.
Of je maakt je site in flash? ^^
Een alternatief is je afbeeldingen opslaan als pjpeg (progressive JPEG) maar dat is volgens mij iets uit het begintijdperk van het internet :].
Wat ik eerst zou proberen is de oorzaak van het traag laden proberen weg te nemen / te omzeilen.
EDIT: of wat Rickert voorstelt :] maar daarmee metsel je dus de eerdergenoemde tussenlaag in je site.