Ik ben naast programmeur al een hele tijd bezig met een vriend met het beheren van een twitteraccount (Voetbalwereld).
Dat account heeft inmiddels bijna 6K aan volgers. Gekregen d.m.v. bijv. mensen te gaan volgen die bijvoorbeeld een tweet van Voetbalpings retweeten. Ik heb sinds 2013 ook een vaste "hoofd"sponsor, waarmee ik regelmatig acties doe.

Nu ben ik in Januari begonnen met een Facebook-pagina ervan. Ik zit inmiddels al lange tijd op ongeveer 65 likes en heb niet echt een idee hoe ik dit omhoog ga krijgen op Facebook. Iemand tips?
Het belangrijkste is dat je de zo actief mgoelijk bent, en elk interessant weetje of nieuwtje publiceert. Want hoe actiever, moe meer mensen het de moeite waard vinden om te volgen.

Je kan zelf ook denken om wedstrijden te houden. Denk aan het vragen om te delen of te liken, en bij een bepaalde mijlpaal iets weg te geven of te verloten. Dat schijnt goed te werken, maar houd wel rekening dat na de verloting een aantal mensen afhaken, maar je hebt er ook weer een paar mensen bij.

Dit zijn zomaar wat tips die ik tijdens een seminar ooit eens gekregen heb.

Reageren