Mijn vraag is:
Ik heb een site, met namen van sites. Wat ik wil is dat als ik SiteA aanklik, hij op diezelfde pagina, maar dan in een andere div, in een Iframe de SiteA .nl opent, maar als ik SiteB aanklik, hij in diezelfde Iframe SiteB .nl opent.

Is dit mogelijk? Zoja, hoe?
Met <a href="" target="b">
Noem de iframe name="b" en het zou moeten werken.
Dus <a Href="" target="b">

<iframe src name="b"></iframe> of iets?
Ja dat zou moeten werken.
Dus bijvoorbeeld <a href="http://www.CoolCat.nl"; target="b">
Dan zou in <iframe src name="b"></iframe> Coolcat.nl moeten verschijnen?
Kan ik ook instellen dat er als iemand op de site komt, die automatisch al standaard een bepaalde site in die Iframe ziet staan. (anders is het een lege ruimte)
dat kan je doen met src="bestandsnaam.bestandtype"
+++++++++++++++++++
Nieuwe IFrame vraag:
Ik wil dat de bezoeker kan zien boven de Iframe welke URL hij op zit. Oftewel wat de URL is van de pagina die degene op dit moment in de Iframe bezoekt. Ik heb er een manier voor gevonden, alleen nu weergeeft hij de Localhost-link ipv de website die in het iframe verschijnt. Die code is:
<div id="o">
<iframe id="iFrame1" src="MiniMail.png" name="b"></iframe>
<input type="button" value="Get!" onclick="javascript:document.getElementById('o').innerHTML=document.getElementById('iFrame1').src"></div>

Hoe krijg ik dat alsnog voor elkaar?
Dat hij de localhost weergeeft is volgens mij, omdat de iframe link ook daadwerkelijk localhost is? Het moet namelijk wel zo.

'javascript:' in onclick is zover ik weet onnodig. Bovendien misschien leuk voor jouw om jQuery te leren. JE had hetzelfde resultaat kunnen bereiken met het volgende:
$("#o").html($('#iFrame1').attr('src'));

Reageren