Misschien een stomme vraag, maar waarom wil je dit? Als ik van een pagina wil zit ik er niet op te wachten dat er eerst gordijnen dicht gaan of whatever.
Ik ben het met -wes- eens dat er niemand op zit te wachten, maar mocht je er toch voor kiezen om layout te kiezen boven gebruiksvriendelijkheid heb ik het volgende stukje code voor je geschreven uit de losse hand (dit heb ik niet getest).
// wanneer je op een anchor klikt moet jquery de volgende functie uitvoeren.
$('a').on('click', function(e) {
// zorgt ervoor dat het standaard gedrag van een anchor niet werkt
e.preventDefault();
// sla je href locatie op voor latere gebruik
var href = $(this).attr('href');
// speel hier je animatie af
animatie();
// set timeout met een delay welke overeenkomt met je animatie
setTimeout(function() {
// zorg ervoor dat de browser naar de juiste pagina gaat na de timeout (animatie)
window.location.href = href;
}, 400);
})
Animaties hebben toch ook een callback die uitgevoerd wordt als de animatie klaar is? Is bovenstaande constructie een soort van failsafe oplossing (mocht de animatie op een of andere manier niet eindigen, verhuis je toch)?
Animaties hebben toch ook een callback die uitgevoerd wordt als de animatie klaar is? Is bovenstaande constructie een soort van failsafe oplossing (mocht de animatie op een of andere manier niet eindigen, verhuis je toch)?
Daar had ik zo snel inderdaad nog niet aan gedacht, maar mocht een animatie om één of andere reden niet uitvoerbaar zijn, kun je toch door de website heen navigeren op deze manier. :)
Ik ben het op zich met Eschwin eens, maar wel met als standpunt dat een animatie ook echt fancy moet zijn wil hij indruk op mij maken. Elders lijkt mij een flat responsive design(welke je in veelvoud bijvoorbeeld op dribbble kan vinden) een betere optie.