Ik ben een website aan het maken waarop je kan inloggen en een account kan aanmaken. Als je een account hebt aangemaakt komt je in de database terecht en wordt er automatisch een (uniek) lidnr aan je toegekend (dit werkt allemaal). Als je dan vervolgens inlogt (werkt ook goed) en je gaat naar de pagina van 'mijn account' dan moet je daar een overzicht krijgen van de gegevens die je hebt ingevoerd toen je een account aanmaakte.
Nu ik heb gebruik gemaakt van :
$lidnr = mysql_real_escape_string($_GET['lidnr']);
Hiermee zou ik het juiste lidnr uit de database moeten pakken maar het werkt niet. Ik krijg namelijk de volgende foutmelding:
Notice: Undefined index: lidnr in E:\informatica\php\informatica_easyphp\EasyPHP\www\mijn_php_scripts\AFI\account.php on line 288
Ik heb nog gecheckt of echt alle namen goed waren ik heb zelfs de database een paar keer opnieuw gemaakt maar het blijft niet werken....
Ik hoop voor jou dat je niet via de URL ($_GET) onthoudt "wie jij bent", want dan zou je eenvoudig kunnen veranderen wie jij bent door de URL in je adresbalk aan te passen.
Om te onthouden wie je bent (nadat je bent ingelogd) zou je sessies kunnen gebruiken.
De minimale informatie die je hier in stopt is jouw gebruikers-id, die alleen in wordt gevuld als je login is geslaagd (--> je het aannemelijk hebt gemaakt dat jij bent wie je voordoet te zijn door middel van een controle (de login)).
Vervolgens kun je informatie voor dit soort persoonlijke pagina's weer ophalen met gebruikmaking van dit gebruikers-id uit je sessie.
Ow ja daar heb je gelijk in Aar C. Ik bedoelde ook niet echt 'ophalen uit de database' want daar gebruik je idd mysql_query voor. Ik had alleen geleerd dat als je dan inlogt dat je dan dat lidnr via $_GET zomaar kon krijgen... Hoe dat precies werkt snap ik ook niet precies....
Het probleem is dat ik twee aparte bestanden heb voor inloggen en het account. Dus als je inlogt dan wordt gecontroleerd of je wachtwoord en gebruikersnaam juist is en dan zou ik eventueel ook het lidnr meteen kunnen opvragen. Maar dit gebeurt allemaal in het bestand van 'inloggen.php'. Hoe kan ik dan in het bestand 'account.php' hetzelfde lidnr pakken?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg...:)