weet iemand hoe je via json file een node kan zetten in een canvas???

ik heb 3x canvas

in 1 canvas komt de menu waar hij de nodes uit json file haalt
in de 2 de canvas komt de inhoud van geselecteerde node
en de 3de canvas

EDIT : op het net kon ik er nix over vinden dat mij verder kon helpen
Mij is niet helemaal duidelijk wat jij onder een node verstaat. vrij vertaald is een node een knooppunt maar daar kun je nogal wat verschillende dingen bij bedenken.

Natuurlijk kun je een object maken waarin alle eigenschappen van een node worden vastgelegd. als je eenmaal dit object hebt is het simpel om te zetten naar JSON. Wil je de JSON met PHP aanmaken?
uhm sorry voor mijn onduidelijkheid
ik heb 3 canvas

op 1 van die canvas wil ik het menu lijst via json file halen ( weet niet eens of het mogelijk is )

en als ik op het menu klik moet het functie wat op die menu is geshowed worden op de 2 de canvas

soort van <a href> maar dan niet naar een nieuwe pagina

ik werk met html5 css en javascript

heb je enig tip voor mij ???
Een canvas is gewoon een tekenpapier. Lijnen, cirkels, letters, punten en foto's kun je op een canvas tekenen. Json is een gestandaardiseerde manier van data overdracht. Het wordt dus meestal gebruikt om data van plek A naar plek B te krijgen. Echter kun je JSON ook gewoon zien als een string (lap tekst) en die kun je ook in een variabele in bijvoorbeeld javascript zetten of in een tekstbestand opslaan. In de JSON kunnen canvas objecten omschreven worden maar zo ver als ik weet is hier geen standaard methode voor.

Om een lijn te kunnen tekenen op het canvas heb je de start x en y coördinaat nodig en de eind x en y coördinaat. In JSON zou je zoiets kunnen doen:

{"line":[0,0,200,200]}

maar dit zou ook kunnen:

[{"moveTo":{"point":{"x":0,"y":0}}},{"lineTo":{"point":{"x":200,"y":200}}}]

Dat zijn dan twee canvas opdrachten: moveTo en lineTo exact zoals je een een lijn op een canvas tekent.

Met javascript zul je de opdrachten uit de JSON moeten uitlezen en dan verwerken.

Reageren